Creşterea taxelor, a preţului combustibilului, a gazelor şi energiei, lipsa măsurilor de susţinere a turismului au făcut ca, în România, valoarea coşului de vacanţă să crească. Experţii de la Post Office Travel Money au monitorizat preţurile a opt produse alimentare şi nealimentare de uz comun, absolut necesare într-un concediu, în 40 de destinaţii de vacanţă de pe întreg mapamondul. Rezultatul acestei analize arată că România este o destinaţie turistică de Litoral cu preţuri medii de vacanţă aflată pe locul patru, într-un top al celor mai ieftine destinații din Europa, în urma competitorilor Bulgaria, Spania și Turcia dar înaintea Greciei, Croaţiei şi Franţei. România a scăzut cu două locuri faţă de 2012, când ocupa locul doi, comparativ cu aceleaşi destinaţii.
Coşul de vacanţă analizat în acest raport a inclus următoarele articole: o masă pentru doi adulţi (include trei feluri de mâcare și o sticlă de vin local), un pahar de vin, un pachet de țigări, o sticlă de bere locală, o apă minerală de 1, 5 l, o ceaşcă de cafea servită la o cafenea, o sticlă de băutură răcoritoare și o cremă de protecţie solară cu factor 15. Dacă în România (mai precis în staţiunea Neptun) acestea costă 41,31 euro, în Bulgaria (la Sunny Beach), de exemplu, costă 38,46 euro, în Spania (Costa del Sol) – 39, 14 euro, în Italia (Sorrento) – 80,89 euro, iar în Grecia (Corfu) – 48,37 euro.