C.D.
Asociaţia Naţională pentru Protecţia Consumatorilor şi Promovarea Programelor şi Strategiilor (A.N.P.C.P.P.S) din România – InfoCons a lansat recent aplicaţia SOS Infocons, prima de genul acesta, care poate fi utilizată atât în ţara noastră, cât şi oriunde în lume, pentru a intra în contact imediat cu autorităţile din zona în care se efectuează călătoria sau cu prietenii în cazul producerii unor evenimente grave. „Copiii merg în tabere, bunicii în staţiuni balneoclimaterice pentru recuperare sau, de ce nu, în excursii în străinătate. Este reconfortant să ştii că sunt în siguranţă şi că în cazul unor incidente sau chiar în cazul în care se rătăcesc într-un oraş, există întotdeauna la îndemână o aplicaţie care poate salva situaţia. Creată pentru a fi utilizată pe oricare dintre cele trei mari platforme de operare, iOS, Android şi Windows Phone, platforma a fost dezvoltată pentru a putea apela instant, în caz de urgenţă, serviciile de pompieri, poliţie sau salvare din peste 200 de ţări.
În plus, se pot defini până la trei numere favorite şi un mesaj SMS default.
În caz de urgenţă, este necesară doar apăsarea unui singur buton pentru a se trimite SMS cu mesajul presetat către cele trei numere definite, la care se adaugă coordonatele GPS pentru geolocalizare’’, se arată într-o informare a ANPCPPS. Aplicaţia SOS InfoCons este un proiect ce vizează protecţia consumatorilor din România sub egida Federaţiei asociaţiilor de consumatori şi poate fi descărcată gratuit din magazinele virtuale ale fiecărei platforme în parte – https://sos.infocons.org. Asociaţia Naţională pentru Protecţia Consumatorilor şi Promovarea Programelor şi Strategiilor din România – InfoCons este singura organizaţie din ţară cu drepturi depline în Consumers International, fiind înfiinţată în scopul de a apăra drepturile consumatorilor.














