Rescrierea Codurilor Fiscale, imperativă

“Rescrierea proiectelor Codului Fiscal și a Codului de Procedură Fiscală este imperativă, oportună și benefică. Vom continua consultările pe marginea celor două proiecte, pentru că obiectivul nostru este ca forma pe care o vom transmite Guvernului să fie cât mai aproape de așteptările contribuabilului“, a declarat, la sfârșitul săptămânii trecute, ministrul Finanțelor Publice, Ioana-Maria Petrescu, în cadrul unei dezbateri publice la care au participat peste 100 de reprezentanți ai mediului de afaceri. Ministrul Ioana Petreescu a mai menționat că rescrierea celor două acte normative trebuie făcută de urgență, în contextul includerii unor măsuri care să contribuie la stimularea creșterii economice. În acest sens, ea a precizat că proiectul Codului Fiscal menține cota unică de impozitare la 16%, scutirea de la plată a impozitului pe profitul reinvestit, măsuri de îmbunătățire a relației contribuabilului cu administrația fiscală, inclusiv comunicarea electronică.

Câștigul salarial va crește

Potrivit prognozei BNR, câştigul salarial mediu brut va creşte, anul acesta, cu 5,2% – comparativ cu 2013. În termeni nominali, creşterea prognozată este de 113 lei (de la 2.166 lei în 2013 la 2.279 lei 2014), cea mai mare din ultimii ani. De altfel, în primul semestru al acestui an, câştigul salarial mediu brut lunar s-a majorat – în termeni nominali – cu 5%, situație de asemenea anticipată de experții BNR. Îna cest context, rezultă că, la sfârșitul anului în curs, puterea de cumpărare pentru salariaţii din economie s-a îmbunătăţit cu 3,9% în primele 6 luni, după cum precizează Ministerul Finanțelor Publice.

România – printre lideri la producția de mașini

România se afla pe poziția a patra la sfârșitul anului 2013, în ceea ce privește producţia de vehicule, cu 410.997 de unităţi, în timp ce la numărul de angajaţi din industrie ocupa locul al treilea, cu 117.000 de persoane, reiese dintr-o statistică EU Cluster Observatory, prezentată recent în cadrul unui forum dedicat industriei auto şi aeronautice, organizat la Budapesta. Din graficul prezentat în cadrul evenimentului, reiese că la nivelul anului 2013, Cehia deţinea locul întâi la producţia de vehicule, urmată de Slovacia, Polonia şi România. Paradoxal însă, în ceea ce priveşte producţia de vehicule pe cap de locuitor, România se situa pe ultimul loc în topul celor şapte ţări analizate, cu 16 maşini.