A.M.
Dacă sunteţi în vacanţă în străinătate şi întâmpinaţi diverse probleme – a întârziat avionul, aveţi probleme cu rezervările la hotel, aţi cumpărat un produs cu defecţiuni etc. – o simplă aplicaţie pe telefon vă poate scoate din încurcătură. Reţeaua Centrelor Europene ale Consumatorilor (ECC-Net) a lansat, recent, aplicaţia mobilă ECC-Net: Travel App valabilă în Uniunea Europeană, precum şi în Islanda şi Norvegia. Aceasta ajută turiştii să se descurce în situaţii dificile în vacanţă şi să îşi exprime drepturile de consumatori în limba ţării de destinaţie. ECC-Net: Travel App oferă cunoştinţe juridice şi suport lingvistic în 23 de limbi ale UE, plus norvegiana şi islandeza. Utilizând-o, puteţi accesa pe telefon informaţii despre: pieţe de vânzare cu amănuntul, închiriere de maşini, cazare la hotel, tratament medical, drepturile pasagerilor, transportul feroviar, transportul cu autobuzul sau pe mare. O secţiune cu informaţii utile oferă numerele de telefon importante şi detalii de contact pentru situaţii de urgenţă.
Aplicaţia este gratuită şi poate fi accesată şi offline, fiind disponibilă pentru dispozitive mobile cu sisteme de operare iOS, Android şi Microsoft Windows. Aceasta poate fi descărcată de la adresa Apple app store (iOS) https://itunes.apple.com/app/ecc-net-travel/id886668562.
ECC-Net: Travel App a fost lansată pe 2 iulie 2014 în Parlamentul European de la Strasbourg, în prezenţa comisarului european pentru protecţia consumatorilor, Neven Mimica, şi a europarlamentarului Andreas Schwab.














