O nouă prevedere în cadrul Ordonanţei 34 care reglementează atribuirea contractelor de achiziţie publică va pune la cheltuială firmele care contestă fie documentaţia publicată de autorităţile contractante, fie rezultatul licitaţiilor, după finalizarea procedurilor.
Aceste modificări vor conduce, speră primăriile şi consiliile judeţene, în mod special, la reducerea numărului de contestaţii depuse la CNSC şi, implicit, la reducerea perioadei în care se încheie contractele de lucrări, de servicii sau concesiunile. Anul trecut, de exemplu, potrivit statisticilor Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor, numărul de contestaţii formulate de operatorii economici în Prahova a fost de 175 de reclamaţii, judeţul nostru situându-se în top cinci în această privinţă la nivel naţional, după Bucureşti, Iaşi, Timiş şi Cluj. De precizat că, din totalul contestaţiilor depuse la CNSC, în cursul anului trecut, circa 2000 au fost admise, în timp ce 3730 au fost respinse.
În cursul acestui an, printre autorităţile prahovene care au avut parte de contestaţii la procedurile de atribuire au fost şi Primăria Ploieşti şi Consiliul Judeţean Prahova.

Mai multe detalii in editia tiparita de maine a Ziarului Prahova.