Un studiu efectuat la Universitatea Cornell din SUA arata ca oamenii tind sa aleaga produsele care au mai mult verde pe ambalaj, pentru ca au senzatia ca sunt mai sanatoase decat cele care au mai putin verde.
Studiul a fost publicat in revista de specialitate „Health Communication”, fiind efectuat pe parcursul a doi ani de cercetare.
Initial, cercetatorii au rugat 93 de voluntari sa se uite la unul sau doua batoane dulci ambalate care aveau fiecare 260 de calori. De altfel, batoanele erau aproape identice din punct de vedere al compozitiei, doar ca erau caracteristici diferite pe ambalaj: unele aveau tabelul cu nutrieti si calorii incadrat intr-un chenar verde si altele intr-un chenar rosu.
Desi participantii la studiu au avut timp sa examineze ambele tipuri de batoane, majoritatea l-a ales pe cel care avea chenarul cu nutrienti si calorii de culoare verde. Voluntarii si-au justificat alegere sustinand ca acel baton li s-a parut a fi mai sanatos decat cel rosu.
„Verdele este asociat cu lucruri pozitive si cu sanatate, motiv pentru care companiile din industria alimentara folosesc destul de des verdele pe ambalaj”, a explicat profesorul Jonathon Schuldt, coordonatorul studiului si directorul Laboratorului de Recunoastere sociala si Comunicare din cadrul Universitatii americane Cornell.
„Chiar daca pe ambalajele produselor apar aceiasi indici nutritivi si calorici, oamenii tind sa aleaga produsul care are mai mult verde pe ambalaj”, a atras atentia Schuldt.
Specialistul american a avertizat, insa, ca verdele de pe produse nu presupune ca sunt neaparat sanatoase. Un exemplu clar sunt sucurile care fie sunt ele verzi, fie au etichetele verzi. Profesorul Schuldt a precizat ca trebuie sa fim atenti la tot ceea ce scrie pe eticheta, de la grasimile si carbohidratii continuti la compozitia produsului. Cu cat produsul are mai putine substante in compozitie cu atat este mai putin procesat industrial. Totodata, cu cat valabilitatea lui este mai mica cu atat este mai organic, pentru ca un termen de valabilitate mare inseamna ca a fost tratat industrial si contine conservanti pentru a putea sta mai mult pe rafturile magazinelor.