Cristina D.
Asociaţia pentru Protecţia Consumatorilor din România (APC România), organizaţie neguvernamentală apolitică şi nonprofit, care are ca principal obiectiv apărarea, promovarea şi reprezentarea prin toate mijloacele legale ale drepturilor şi intereselor consumatorilor în raporturile cu operatorii economici şi instituţiile statului, aduce critici ,,Untdelemnului de la Bunica’’ produs de Expur SA. ,,La data de 1 septembrie 2013, APC România a lansat campania națională împotriva practicilor comerciale incorecte pe piața din România. O astfel de practică identificată o reprezintă mențiunea înscrisă pe ambalajul sortimentului de ulei de floarea soarelui ”Untdelemn de la Bunica” produs de Expur SA. Astfel, pe ambalajul produsului este menționat clar că acest ulei rezistă la prăjit până la 6-8 utilizări repetate. Mențiunea aceasta nu este însă însoțită de niciun fel de referință la date statistice sau studii din care să reiasă concluzia că untdelemnul produs de compania respectivă poate fi utilizat de 6 până la 8 ori, fără a pune în pericol sănătatea consumatorilor’’, se arată într-un comunicat de presă al APC. Conform art. 6 din Legea 363/2007 privind combaterea practicilor comerciale incorecte ale comercianților în relația cu consumatorii, cu modificările și completările ulterioare, se prevede că ”o practică comercială este considerată ca fiind înșelătoare dacă aceasta conține informații false sau, în orice situație, inclusiv prezentarea generală, induce în eroare sau este susceptibilă să inducă în eroare consumatorul mediu, astfel încât, în ambele ipoteze fie îl determină, fie este susceptibilă a-l determina pe consumator să ia o decizie de tranzacționare pe care altfel nu ar fi luat-o, chiar dacă informațiile sunt, în fapt, corecte în raport cu unul sau mai multe dintr-o serie de elemente.’’ ,,În lipsa unor studii, date statistice, rapoarte de evaluare sau alte asemenea, care să fie menționate pe ambalajul produsului, în vederea informării consumatorilor, practica de a afirma că <