Noua Directiva privind drepturile consumatorilor, care a intrat azi in vigoare, consolideaza drepturile consumatorilor, oriunde și ori de cate ori acestia isi fac cumparaturile in Europa, on-line sau pe strada.

Noile norme vor asigura, de exemplu, ca, la nivelul Uniunii Europene, consumatorii sa aiba dispozitie 14 de zile pentru a-si schimba decizia si a se retrage din orice actiune de achizitionare a unui produs on-line, sau in afara spatiilor comerciale. Noile reguli interzic, de asemenea, suprataxele pentru utilizarea cardurilor de credit si a liniilor de asistenta telefonica, precum si ferestrele pre-bifate pe site-uri pentru incasarea unor plati suplimentare (de exemplu, atunci cand se achizitioneaza bilete de avion on line).

Consumatorii din UE se pot baza acum pe:

• Cresterea transparentei preturilor;

• Sfarsitul suprataxei nejustificate pentru utilizarea de carduri de credit si linii de asistenta telefonica;

• O interdictie pentru ferestre pre-bifate pe internet, ca de exemplu atunci cand cumpara bilete de avion;

• O prelungire a perioadei de a se razgandi de la 7 zile la 14 zile pe teritoriul UE;

• Drepturi de rambursare mai puternice, in termen de 14 zile de la anularea achizitiei;

• Reguli care interzic capcanele on-line, cum ar fi ofertele de pe internet promovate ca fiind gratuite cand, in realitate, nu sunt (de exemplu, horoscopul);

• O mai buna protectie in raport cu continutul digital.