Angajatorii pot alege să acorde salariaţilor tichete de masă în format electronic, se precizează într-un act normativ care se va aplica începând din 12 februarie. Potrivit reprezentanţilor din domeniu, modul în care angajatorii vor obţine noile tichete nu este diferit faţă de cel al tichetelor de hârtie. Totuşi, există anumite aspecte specifice cardurilor, care trebuie avute în vedere.
În prezent, tichetele de masă pot fi distribuite doar pe suport hârtie, însă potrivit dispoziţiilor care vor intra în vigoare din 12 februarie 2014, angajatorii vor putea opta pentru forma în care sunt emise tichetele, pe hârtie sau în format electronic.
Conform Legii, tichetele de masă în format electronic sunt bonuri de valoare pe suport electronic şi sunt destinate exclusiv acordării alocaţiei individuale de hrană a salariaţilor. Cardurile vor fi valabile numai dacă vor avea înscrise sau stocate într-un alt mod următoarele informaţii:
-numele şi prenumele salariatului care este în drept să utilizeze tichetul de masă
-numele şi adresa emitentului
-date referitoare la perioada de valabilitate
-interdicţia de a fi utilizat pentru achziţionarea de ţigări sau de produse alcoolice
Valoarea nominală pe zi lucrătoare a tichetelor de masă, indiferent de suportul pe care sunt emise, hârtie sau card, este în prezent de 9,35 lei, valoare indexată periodic de Ministerul Muncii.