• Tronsonul va trece atât prin extravilan, cât şi prin intravilanul oraşelor de pe traseu

Ieri, primarii oraşelor de pe Valea Prahovei care vor avea parte de construirea tronsonului Comarnic-Braşov al autostrăzii A3 au fost informaţi de către preşedintele Consiliului Judeţean Prahova, Mircea Cosma, în legătură cu traseul viitorului drum de mare viteză care va străbate zona montană a judeţului Prahova.
Planul autostrăzii – conceput de către reprezentanţii consorţiului Vistrada Nord (Vinci – Strabag – Aktor), câştigător al licitaţiei pentru lucrările la tronsonul Comarnic-Braşov – a fost prezentat primarilor localităţilor Comarnic, Sinaia, Buşteni şi Azuga. Potrivit consilierului judeţean Rareş Enescu, prezent la aceste întâlniri, conform acestui plan al tronsonului Comarnic-Braşov, vor fi zone de expropriere în oraşele menţionate atât în extravilan, cât şi în intravilan.
Potrivit informaţiilor date publicităţii de către Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România, autostrada Comarnic-Braşov va avea o lungime de 60 km, din care 53,215 km de autostradă propriu-zisă şi aproximativ 7 km de legături (tot în regim de autostradă) spre localităţile pe lângă care trece, respectiv Sinaia, Buşteni, Predeal şi Râşnov.
Lucrările de artă de pe această autostradă vor consta în realizarea a 19 viaducte în lungime totală de 2,964 km, 15 poduri în lungime totală de 0,135 km şi a aproximativ 20 km de tuneluri, câte 9,77 km de tunel pe fiecare parte, astfel: 2,9 km la Sinaia, 3,11 km la Buşteni şi 3,7 km la Predeal.
Autostrada va începe de la intersecţia dintre DN 1 şi DJ 101 R (podul dinspre Breaza) şi se va termina la Cristian, asigurând legătura atât spre Ghimbav, cât şi spre DN 73, în apropierea centurii Braşovului. Această autostradă va avea 3 ieşiri: între Sinaia şi Buşteni, la Predeal şi la Râşnov.
În ceea ce priveşte negocierea preţului, de către Guvernul României şi CNADNR SA pentru autostrada Comarnic – Braşov, reprezentanţii companiei spun că, din cei 60 km de autostradă, aproximativ 40 km (adică partea fără tuneluri) au un cost total de 1.070 milioane de euro, iar cei aproximativ 20 km de tuneluri (9,77 km pe fiecare parte) au un cost total de 396,368 milioane de euro.
Lucrările la acest tronson al autostrăzii A3 se estimează că vor începe în această primăvară, iar darea în folosinţă a sectorului de la Comarnic la Braşov se preconizează a avea loc în anul 2017.

Violeta STOICA