În urma mai multor analize şi evaluări realizate în baza sesizărilor primite de la consumatori, precum şi după studiul atent al legislaţiei în vigoare, Asociaţia pentru Protecţia Consumatorilor (APC) din România a constatat că ,,repartitoarele de căldură din apartamente creează jaf în buzunarele cetăţenilor’’. Astfel, potrivit unei informări a APC, un prim aspect legat de repartitoarele de costuri este faptul că acestea au erori foarte mari, ale căror limite pot ajunge la 24%, erori recunoscute şi de Biroul Român de Metrologie Legală. Erorile acestor aparate sunt produse de factori interni (poziţia senzorilor, caracteristica de transfer etc.), dar şi de factori externi (aproximativ 20 de factori – ex. corpuri învecinate caloriferului, acoperirea anticorozivă a caloriferului, suprafaţa elemenţilor de calorifer, numărul elemenţilor, materialul din care este confecţionat caloriferul, curenţii de aer, debitul agentului termic etc.), factori variabili, imprevizibili, necontrolabili şi cu siguranţă neluaţi în seamă în momentul în care este aplicată corecţia pentru transformarea citirilor repartitorului în cost al încălzirii. De asemenea, APC mai arată că respectivele corecţii aplicate citirilor ,,nu sunt certe, unice şi standardizate, ci depind de bunul plac al fiecărei firme producătoare în parte. Metoda de utilizare a citirilor repartitoarelor nu este metrologică, aşa cum obligatoriu ar trebui să fie, pentru că nu se utilizează citirile directe, ci acestea sunt modificate folosind corecţii ce nu ţin cont de factorii interni şi externi ce influenţează citirea, transformându-se în unităţi de calcul. Se consideră în mod injust că unităţile de calcul sunt proporţionale cu consumul real, consum pe care trebuie să-l achităm ca fiind al nostru”.
Mai multe detalii in editia tiparita de maine a Ziarului Prahova.