Directorul Teatrului Evreiesc de Stat din Capitală, Maia Morgenstern, a declarat că, în urma incidentului care a avut loc sâmbătă, când, din cauza viscolului, o bucată de 80 de metri pătraţi din acoperiş s-a desprins, clădirea instituţiei arată “ca o cutie fără capac”. Maia Morgenstern a declarat că Teatrul Evreiesc de Stat din Capitală arată în acest moment “ca o cutie desfăcută, o cutie fără capac”, 80 de metri pătraţi de acoperiş fiind distruşi, ceea ce înseamnă 30% din suprafaţa acestuia, potrivit procesului verbal făcut de cei de la echipa specială de intervenţii. De asemenea, directorul Teatrului Evreiesc de Stat a precizat că “apa curge pe scenă, în teatru”. În ceea ce priveşte spectacolele care ar fi trebuit să aibă loc în aceste zile, pe scena teatrului, Maia Morgenstern a declarat că vor fi suspendate. Aceasta a menţionat că Primăria Capitalei ştia de situaţia în care se află clădirea instituţiei de spectacole, spunând că incidentul care a avut loc sâmbătă s-ar putea numi “Cronica unei prăbuşiri anunţate”. Maia Morgenstern a precizat că nu ştie cât va dura până când acoperişul teatrului va fi reparat şi aşteaptă o comisie care să-i prezinte concret situaţia.
Top 10 al tranzacţiilor pe piaţa de artă românească din 2013
Ştefan Luchian, Nicolae Grigorescu, Ioan Andreescu, Nicolae Tonitza şi Victor Brauner se află în topul 10 al tranzacţiilor de pe piaţa de artă din România în 2013, a căror sumă totală se ridică la 1.237.000 de euro, cu 8% mai mult decât valoarea totală a topului 10 al tranzacţiilor din 2012. Potrivit Raportului anual al pieţei de artă româneşti, realizat de IMA – Institutul pentru Managementul Artei al Artmark -, în 2013, pe primul loc în Top 10 recorduri se află tabloul “Două fete”, de Ştefan Luchian, adjudecat pentru suma de 300.000 de euro, la o licitaţie organizată de Goldart. Locul al doilea este ocupat de pictura “Tufănele galbene”, scoasă la licitaţie la Artmark şi cumpărată pentru suma de 170.000 de euro, podiumul fiind completat de “Întoarcere la târg”, de Nicolae Grigorescu, adjudecat, la Artmark, cu 150.000 de euro. Topul 10 al recordurilor anului 2013 este completat de: Ioan Andreescu, a cărui pictură “Ulcică cu flori de câmp” s-a vândut cu 150.000 de euro la o licitaţie organizată de Artmark, Nicolae Grigorescu – tabloul “Costum verde de bal (Colombina în verde)” (Artmark, 142.000 de euro), Ioan Andreescu – tabloul “Femei în parc” (Artmark, 130.000 de euro), Victor Brauner, cu “Poetul Geo Bogza arată capului său peisajul cu sonde” (Artmark, 120.000 de euro), Nicolae Tonitza, cu tabloul “Tahitiană” (Artmark, 110.000 de euro), Ştefan Luchian, cu opera “Primăvară (Două muze)” (Artmark, 100.000 de euro), Nicolae Tonitza, “Noapte bună!” (Artmark, 90.000 de euro). Anul 2013 a oferit un nou record absolut pentru piaţa de artă românească, prin opera “Două fete”, de Ştefan Luchian.
Piesele de la Selecţia Naţională Eurovision – promovate prin videoclipuri
Selecţia Naţională Eurovision 2014 aduce o premieră absolută pentru România, oferind posibilitatea artiştilor de a-şi promova piesa prin propriul videoclip, a anunţat Televiziunea Română.
“Astfel, TVR urmează exemplul pe care EBU (European Broad – casting Union) îl foloseşte în competiţia internaţională şi răspunde, totodată, solicitărilor din anii anteriori ca artiştii să aibă libertatea de a pune în evidenţă atuurile piesei şi printr-un videoclip adecvat. Concurenţii au posibilitatea de a atrage voturi şi printr-un videoclip care să le demonstreze creativitatea şi care să întregească mesajul piesei. Evident, aceste videoclipuri vor trebui să respecte anumite reguli impuse de termenele de predare, cerinţe tehnice şi legile din Audiovizual, în caz contrar TVR nu le va difuza”, se arată într-un comunicat al TVR. Videoclipul trebuie să se încadreze în normele CNA, să fie predat organizatorilor până cel târziu la data de 22 februarie 2014, ora 20.00, să respecte nişte cerinţe tehnice. Difuzarea videoclipurilor va avea loc în perioada 24.02 – 28.02.2014, pe canalele SRTv; artiştii care nu prezintă clipurile nu beneficiază de promovare pe canalele Televiziunii Române. SRTv nu are obligaţia de a realiza videoclipurile de promovare pentru concurenţii care nu au astfel de materiale.














