La Liceul Tehnologic „Ludovic Mrazek” din Ploieşti, rezultatele slabe obţinute de elevi la bacalaureat ar putea fi îmbunătăţite prin coaching -o metodă dezvoltată în şcolile din ţară de o coaliţie de ONG şi care se bazează pe lucrul în echipă. La liceul ploieştean (fostul Liceu de Petrol Teleajen), procentul de promovabilitate la bacalaureat abia a trecut, anul acesta, de 20%. Instituţia de învăţământ a reunit, la admiterea din 2013, cele mai puţine opţiuni din partea elevilor şi a fost la un pas să nu poată realiza nici măcar o clasă de a noua. Reprezentanţii liceului au aplicat pentru proiectul educaţional „Adoptă un liceu”, dezvoltat în România de organizaţii nonguvernamentale cu expertiză în educaţie: Asociaţia ROI, Şcoala de Valori, Fundaţia „Noi Orizonturi” şi Junior Achievement România. Liceul a fost selectat să participe la proiect, iar acesta a fost lansat acum două zile la sediul instituţiei, de reprezentanţi ai ONG amintite. La evenimentul de marţi au mai participat profesori, elevi, părinţi, reprezentanţi din partea mediului de afaceri, ai autorităţii locale, ai Inspectoratului Şcolar. Cu această ocazie, a fost prezentat documentarul ”Ba Se Poate!” regizat de Tedy Necula, ce prezintă povestea a cinci licee tehnologice care şi-au crescut rata de promovabilitate de la 2% la 40% în urma implementării proiectului pilot “Zburd – Educaţie prin coaching” (o premieră în educaţia din România). Proiectul a fost implementat de Asociaţia ROI în Bucureşti, Câmpulung-Muscel, Iaşi, Braşov, Sibiu. Timp de doi ani, voluntarii asociaţiei au consolidat prin coaching relaţia elev-profesor-părinte, efectele fiind: creşterea performanţei fiecărui liceu implicat în program, reducerea absenteismului, reducerea fenomenului violenţei în şcoli, creşterea atractivităţii liceelor respective. Practic, întâlnirile au ajutat participanţii să-şi definească mai bine priorităţile, să aibă o comunicare mai bună, să găsească soluţiile la problemele din liceele respective. Şi la liceul ploieştean, activităţile de acest gen îi vor ajuta pe elevii care vor să participe la proiect să afle care sunt propriile lor limitări, să înţeleagă ce anume vor să facă în viaţă, ce priorităţi au, îi vor încuraja să-şi exprime opiniile, să spună ce anume îi interesează, să aibă încredere în ei, ne-a precizat Simona David Crisbăşanu, managerul proiectului. „Ne-am alăturat acestui proiect datorită rezultatelor obţinute în alte licee. Trebuie să ne găsim resurse, astfel încât să dezvoltăm copiilor dorinţa de a veni la şcoală, de a învăţa. Ne propunem, în primul rând, să crească procentul de promovabilitate la bacalaureat – care anul trecut a fost de 21%. Au fost licee din ţară unde, cu ajutorul proiectului, s-a ajuns de la procente de promovabilitate de 2% la 20%. Ne-am mai propus să obţinem o mai bună frecvenţă a elevilor la oră şi promovarea imaginii şcolii, care în ultimul timp nu mai este aşa cum ar trebui. Elevii din clasa a VIII-a nu mai optează pentru liceul nostru. Am reuşit, cu mare greutate, să realizăm o clasă de a noua anul acesta. Au fost 11 opţiuni din partea absolvenţilor de gimnaziu în etapa a treia şi împreună cu repetenţii s-a creat o clasă mai mică, unde sunt 18 elevi”, ne-a precizat directoarea liceului, Călina Tăsică. Proiectul va dura doi sau trei ani, iar activităţile din cadrul acestuia se vor derula după 1 ianuarie 2014. Liceul „Ludovic Mrazek” are 500 de elevi, la toate formele de învăţământ: zi, seral, acesta având şi o şcoală de maiştri şi o şcoală postliceală. În proiectul „Adoptă un liceu” s-au înscris 18 licee din ţară, printre care se mai regăsesc din Prahova: Colegiul Economic „Virgil Madgearu” din Ploieşti şi Liceul „Brâncoveanu Vodă” din Urlaţi.
Ana MAXIM
Acasă Cultură/timp liber La Liceul „Ludovic Mrazek” se cauta solutii pentru o promovabilitate crescuta la...














