Compania Coca-Cola a inaugurat, ieri, la Ploieşti, o modernă linie aseptică de îmbuteliere Cappy Pulpy (o băutură răcoritoare cu un conţinut ridicat de pulpă de fruct, obţinută cu ajutorul unei tehnologii de ultimă generaţie), investiţie în valoare de 22 milioane de euro şi care asigură peste 30 de locuri de muncă.

Pe lângă premierul Victor Ponta, Muhtar Kent – preşedinte şi CEO al The Coca-Cola Company şi Dimitris Lois – CEO al Coca-Cola HBC AG., la acest eveniment au mai fost prezenţi, ca invitaţi, Rodica Paraschiv – subprefectul judeţului Prahova, Iulian Bădescu – primarul Ploieştiului, parlamentari, oameni de afaceri ş.a.
Compania americană, care plăteşte anual, în România, impozite şi taxe de circa 200 milioane de euro, a investit pentru prima dată în România în 1991, iar astăzi are 1.800 de angajaţi în toată ţara. Coca- Cola HBC România îmbuteliează produsele din portofoliul său în trei fabrici şi, apoi, le distribuie celor peste 64.000 de clienţi din întreaga ţară, printr-o reţea de 20 de depozite şi centre de distribuţie. „Fabrica de îmbuteliere din Ploieşti, cea mai mare din sud-estul Europei, reprezintă un adevărat centru al investiţiilor în inovaţii tehnologice. În urmă cu 4 ani, am inaugurat aici alte două obiective importante: mega-depozitul automatizat High-Bay şi centrala de cogenerare, cu o valoare totală a investiţiei de 45 milioane de euro. Prin linia de îmbuteliere inaugurată astăzi, reconfirmăm poziţia companiei Coca-Cola HBC, ca unul dintre cei mai importanţi investitori în economia românească”, a declarat directorul Dimitris Lois. La rându-i, premierul Victor Ponta a precizat: „Faptul că o companie de renume mondial, cum este Coca-Cola, a decis să investească, din nou, în România, este cel mai bun mesaj pe care-l poate primi conducerea unei ţări. Înseamnă, în primul rând, o mare încredere a investitorilor străini în potenţialul economic al ţării, în mediul de afaceri atractiv. De asemenea, aş mai sublinia şi ambiţia pe care ar trebui să o aibă România, aceea de a avea o mentalitate regională, chiar globală, fără de care nu putem deveni un actor regional important. Spun asta deoarece băuturile răcoritoare fabricate de Coca-Cola la Ploieşti vor asigura nu doar piaţa autohtonă, ci şi piaţa regională”.
Linia de îmbuteliere, inaugurată ieri, produce băuturi răcoritoare cu două arome: portocală şi grepfrut, atât pentru piaţa din România, cât şi pentru alte pieţe: Bulgaria, Ungaria, Croaţia, Cehia, Slovacia ş.a. Compania Coca-Cola HBC este cel de-al doilea mare îmbuteliator al Companiei Coca-Cola, ca volum de producţie, şi are activităţi operaţionale în 28 de ţări şi circa 581 milioane de clienţi. Aceasta produce o gamă variată de băuturi răcoritoare nonalcoolice, precum băuturi carbogazoase şi necarbogazoase, sucuri din fructe, ape minerale naturale, băuturi energizante, băuturi cu extract de ceai şi băuturi pe bază de cafea.
Dumitru CONSTANTIN