• Astăzi, la sediul Transport Călători Express, se va pune pe tapet situaţia financiară a societăţii

Situaţia tensionată care este menţinută de către liderii sindicali, de când Regia Autonomă de Transport Public Ploieşti s-a transformat în SC Transport Călători Express SA, a fost la un pas să se transforme, ieri, în „grevă spontană”, care ar fi putut paraliza oraşul. Principala problemă pe care au ridicat-o unii dintre angajaţii Transport Călători Express – întârzierea la plata salariilor cu… două zile lucrătoare – a fost rezolvată de către Primăria Ploieşti, care a transferat către fosta RATP banii necesari pentru achitarea drepturilor salariale.

Ieri, a fost agitaţie mare la sediul societăţii de transport în comun ploieştene, lideri ai angajaţilor îndemnând şoferii de autobuze şi de troleibuze, cât şi vatmanii de pe tramvaie să intre în „grevă spontană”. Mai mult decât atât, fără să se ţină cont de faptul că afară ploua cu găleata, iar mulţi ploieşteni au preferat să folosească mijloacele de transport în comun în locul autoturismelor personale, acţiunea de protest ce s-ar fi soldat cu încremenirea autobuzelor, a troleibuzelor şi a tramvaielor a fost la un pas de a fi pusă în practică. De altfel, 15 autobuze nu au intrat ieri în traseu, în schimbul doi, acest lucru având urmări asupra călătorilor care circulau cu mijloacele de transport în comun.
Primarul Ploieştiului, Iulian Bădescu, i-a invitat la discuţii, ieri după-amiază, pe liderii sindicali de la Transport Călători Express, în cadrul cărora aceştia au fost anunţaţi că Primăria Ploieşti a transferat în contul fostei regii 5,5 miliarde de lei vechi şi că le vor intra în conturi banii de avans.
Suma este considerabilă, având în vedere faptul că, potrivit reprezentanţilor societăţii de transport public ploieştene, un şofer de autobuz câştigă circa 20 de milioane de lei vechi net lunar, la care se pot adăuga unele sporuri.
Încă de la transformarea RATP în Transport Călători Express SA, liderii de sindicat ai societăţii au menţinut o stare conflictuală cu actuala conducere şi cu reprezentanţii municipalităţii, pe diferite motive. Până ieri, nemulţumirile erau de altă natură decât cea salarială, axându-se, în principal, pe simpla schimbare a statutului juridic al RATP şi pe eventualitatea apariţiei unor probleme în privinţa contractului colectiv de muncă. Şi asta cu toate că Transport Călători Express a preluat atât prevederile referitoare la continuitatea relaţiei cu angajaţii, dar şi, din păcate, pe acelea referitoare la datoriile fostei regii.
Astăzi, la sediul Transport Călători Express SA, primarul Iulian Bădescu se va întâlni cu reprezentanţii Adunării Generale a Acţionarilor, cât şi cu membrii Consiliului de Administraţie, pentru a discuta despre situaţia în care se găseşte în prezent societatea de transport public, în principal din punct de vedere financiar.
Violeta STOICA