Actiunea de control a conditiilor de studiu din unitatile de invatamant pentru anul scolar 2013-2014 va constitui obiectul activitatii inspectorilor scolari in perioada 26.08- 06.09.2013 .
Vor fi evaluate unitati de invatamant din mediul rural si urban, licee, scoli gimnaziale ,gradinite ,cluburi ale copiilor, cluburile sportive , scoli speciale.

Aspectele urmarite pe perioada controlului :
-integritatea imprejmuirilor perimetrului unitatii de invatamant;
– existenta autorizatiei sanitare de functionare-existenta solutiilor pentru aprovizionarea cu apa potabila (acolo unde exista autorizatii aprobate pe propria raspundere)- conform situatiei transmise de catre DSP Prahova;
-igienizarea spatiilor de studiu si a toaletelor ;pentru toaletele din curte ,verificarea integritatii pardoselii de catre firme autorizate ;
– verificarea acoperirii canalizarilor si asigurarea lor impotriva desfacerii de catre firme autorizate .
– verificarea consolidarii si a rezistentei balustradelor de la scarile de acces ;
– existenta unui certificat de garantie incheiat cu firmele de constructii cu privire la siguranta pe care o confera lucrarile executate ( copertine suspendate ,scari, balustrade, instalatii/echipamente care in cadere pot conduce la accidentarea elevilor );
-stadiul lucrarilor de consolidare /reabilitare a cladirilor ( unde este cazul);
-initiative pentru contactarea firmelor care verifica buna functionare a instalatiilor de incalzire ( sobele pe lemne/gaze), curatarea cosurilor de fum;
-existenta relantisoarelor in fata scolii( la unitatile de invatamant situate pe arterele de circulatie principale);
– verificarea existentei mobilierului scolar adaptat la particularitatile de varsta( cu precadere la clasele pregatitoare);
-verificarea pavoazarii spatiilor de studiu functie de specificul disciplinelor care se studiaza;
– existenta retelei de conectare la internet –gradul de functionare al calculatoarelor ;
– existenta unui post telefonic in scolile structuri;
– aprovizionarea cu manuale (pentru invatamantul obligatoriu);
-verificarea incadrarii cu personal didactic;
Inspectorii scolari vor efectua evaluari , vor face recomandari, vor acorda consiliere, vor facilita fluxul si schimbul de informatii catre SJ Prahova pentru solutionarea neajunsurilor intampinate, in cel mai scurt timp.
Informatiile centralizate, vor constitui punctul de plecare al masurilor ce vor fi stabilite in perspectiva de catre echipa de conducere a ISJ Prahova .