• Termenul estimat pentru semnarea contractului de concesiune rămâne luna octombrie 2013

China Communications Construction Company LTD, Asocierea SC Spedition UMB SRL – SC Tehnostrade SRL, Asocierea Vinci SA – Vinci Construction Grand Projects SAS – Vinci Construction Terrassement SAS – Strabag AG – Strabag SE – Aktor SA – Aktor Concessions SA şi Asocierea Impregilo SpA – Salini SpA îşi dispută, în această perioadă, semnarea contractului de concesiune pentru construirea tronsonului dintre Comarnic şi Braşov al Autostrăzii A3.

Potrivit reprezentanţilor Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) – aflată în subordinea Departamentului pentru Proiecte de Infrastructură şi Investiţii Străine, condus de Dan Şova – în prezent se desfăşoară etapa de dialog competitiv între Companie şi fiecare dintre cei înscrişi în cursa pentru câştigarea concesiunii, toţi candidaţii îndeplinind cerinţele de calificare din documentaţia de preselecţie şi fiind admişi în etapa dialogului.
Se pare că CNADNR mizează pe faptul că viitorul contract de concesiune va fi semnat în cursul lunii octombrie 2013, acesta fiind termenul estimat pentru finalizarea procedurii, aşa cum a precizat, pentru ziarul Prahova, directorul general al CNADNR, Mircea Pop.
Pe de altă parte, dată fiind procedura extrem de laborioasă care trebuie parcursă, conform legislaţiei în vigoare, clauzele specifice viitorului contract de concesiune încă nu au fost finalizate, având în vedere că dialogul competitiv este în derulare. Abia la finalizarea etapei dialogului competitiv, care presupune şi discutarea clauzelor contractuale, va rezulta – conform reprezentanţilor CNADNR – şi aliniamentul final al tronsonului Comarnic-Braşov din A3.
Etapa aflată în desfăşurare în prezent în cadrul procedurii de selecţie a viitorului constructor – dialogul competitiv – se derulează, conform legii, cu fiecare candidat admis în parte. În cadrul acestui dialog se discută opţiunile referitoare la aspectele tehnice, montaje financiare, modul de rezolvare a unor probleme legate de cadrul juridic, precum şi orice alte elemente ale viitorului contract, astfel încât soluţiile identificate să corespundă necesităţilor obiective ale autorităţii contractante, în acest caz Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România. Pe durata dialogului, autoritatea contractantă are obligaţia de a asigura aplicarea principiului tratamentului egal faţă de toţi participanţii, neavând dreptul de a furniza informaţii într-o manieră discriminatorie, care ar putea crea unuia sau mai multor participanţi un avantaj suplimentar în raport cu ceilalţi. Autoritatea contractantă are obligaţia de a nu dezvălui, fără acordul participantului în cauză, soluţia propusă sau alte informaţii confidenţiale prezentate de acesta. Autoritatea contractantă continuă dialogul până când identifică soluţia sau soluţiile corespunzătoare necesităţilor sale obiective.
După încheierea acestei etape a dialogului, autoritatea contractantă va fi obligată să invite participanţii selectaţi să depună câte o ofertă finală, în baza documentelor prezentate de către aceştia urmând să aibă loc evaluarea propriu-zisă şi, în final, desemnarea câştigătorului.
În prezent, pe raza judeţului Prahova, CNADNR derulează mai multe obiective de investiţii, dintre care trei sunt în execuţie (pasajele pe Centura Ploieşti Vest), iar alte două au ceva probleme cu alocaţia bugetară – modernizarea DN71 Bâldana – Târgovişte – Sinaia (pentru care este semnat contractul de proiectare şi execuţie) şi modernizarea DN72 Găeşti – Ploieşti, lucrare care a fost executată în proporţie de 84%, însă, din cauza lipsei alocaţiei bugetare, contractul a fost reziliat.
Violeta STOICA