În această vară, circulaţia rutieră pe Centura de Vest a Ploieştiului se va desfăşura cu o oarecare dificultate, întrucât se lucrează la reabilitarea celor trei poduri din această zonă, a căror structură de rezistenţă era destul de afectată, din cauza uzurii avansate. În consecinţă, pe anumite porţiuni au fost impuse restricţii de circulaţie de către poliţişti, care au montat indicatoare pentru semnalizarea şi delimitarea zonelor în care lucrează constructorii. De asemenea, în zilele de weekend sau în orele de vârf, când intensitatea traficului atinge valori maxime, pentru a nu se crea ambuteiaje în zonă vor fi prezente echipaje ale poliţiei care dirijează circulaţia.
După cum ne-a precizat Ionel Ciobanu, directorul Secţiei Prahova a Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR), lucrările de modernizare a celor trei poduri au început în luna mai şi sunt programate a fi terminate până la sfârşitul lunii septembrie 2013. Important de subliniat este şi faptul că două dintre podurile menţionate traversează DN 72 (Ploieşti-Târgovişte), respectiv calea ferată Bucureşti – Braşov. Pentru două dintre poduri, licitaţia de atribuire a lucrărilor de reabilitare a fost câştigată de aceeaşi firmă: Conferic SA Buzău. La celălalt pod, care traversează calea ferată Bucureşti – Braşov, câştigătorul licitaţiei a fost SCT Bucureşti – Sucursala Blejoi. În sarcina constructorilor acestei firme se află cea mai complexă lucrare din zonă, potrivit specialiştilor. La data vizitei noastre pe şantier, constructorii lucrau la consolidarea pilonilor de susţinere ai podului şi la înlocuirea grinzilor de rezistenţă (vezi imaginea alăturată). Pentru ca activitatea constructorilor să se deruleze în siguranţă, circulaţia pe podul vechi a fost blocată, traficul rutier fiind permis doar pe cele două benzi de circulaţie care au fost date în folosinţă în anul anterior.
Lucrările de mondernizare a celor trei poduri vor costa peste 100 de milioane de lei, fondurile provenind din bugetul CNADNR.
D. CONSTANTIN