Asociaţia Naţională a Agenţiilor de Turism din România (ANAT) a demarat o campanie de lobby pe lângă Guvern şi Parlament în vederea scutirii de la impozitare a tichetelor de vacanţă. Herman Rosner, unul dintre membrii Consiliului director al ANAT, principalul coordonator al campaniei, a declarat că aceasta are ca logo TVN – 4 R, care sintetizează scopul şi obiectivele principale, respectiv ,,Tichete de vacanţă neimpozitate – Relansare economică, Reducerea evaziunii fiscale în turism, Reducerea consumului de medicamente şi Reducerea concediilor medicale’’. Rosner a menţionat că proiectul Legii Tichetelor de Vacanţă, transpus de Guvernul României în Ordonanţa de Urgenţă nr. 8/2009, a fost gândit pentru a sprijini turismul românesc în perioada de criză. Iniţial s-a prevăzut ca aceste tichete, suportate integral de angajatori, să fie deductibile la calculul impozitului pe profit, respectiv la calculul impozitului pe venit în limita a şase salarii de bază minime brute pe ţară, iar pentru salariat să fie scutite de plata impozitului pe venituri şi a impozitelor sociaIe aferente, însă odată cu modificarea Codului Fiscal în 2010 au fost impozitate cu 16%. Potrivit ANAT, scutirea totală de impozitare a tichetelor de vacanţă va contribui la scăderea evaziunii fiscale în turism, estimată la circa 40% din totalul industriei. Acesta a mai adăugat că mai puţin de o treime din populaţia Românei îşi permite să meargă în concediu o dată pe an, în principal din lipsa banilor, iar tichetele de vacanţă vor compensa o parte din cheltuieli, vor contribui semnificativ la îmbunătăţirea stării de sănătate a populaţiei şi, implicit, la reducerea pe termen lung a costurilor pentru medicamente şi asistenţă medicală, deci va genera şi economii la bugetul de stat.