Municipalitatea ploieşteană s-a conformat prevederilor prevăzute în textul OUG 77/2013 ce vizează măsurile privind desfiinţarea/reducerea posturilor vacante/ocupate din administraţia publică locală, din instituţiile şi autorităţile publice. Potrivit prevederilor actului normativ menţionat, era reglementată obligativitatea ca, în termen de 30 de zile de la data intrării în vigoare a ordonanţei, respectiv până la data de 29.07.2013, să fie adoptate actele normative specifice de aprobare a structurii funcţionale.
Aplicarea OUG 77/2013 a plecat de la realitatea existentă în teritoriu – lipsa de personal de la nivelul multor unităţi administrativ-teritoriale, ca urmare a vacantării unor posturi, precum şi menţinerea restricţiei din anul 2009 privind ocuparea unui post dacă se vacantează şapte, fiind necesară astfel, luarea unor măsuri pentru a asigura condiţii minime privind funcţionalitatea acestora. Astfel, ieri, în şedinţa ordinară a Consiliului Local Ploieşti, pe ordinea de zi s-a aflat şi o serie de proiecte vizând desfiinţarea posturilor vacante din administraţie. Potrivit prevederilor OUG 77/2013, la nivelul autorităţii administrativ teritoriale – exceptând instituţiile care au în componenţă funcţionari publici – s-au desfiinţat 54 de posturi, dintre care două funcţii publice şi 52 de posturi de personal contractual, cele mai multe – 32 – fiind de la Teatrul “Toma Caragiu”. Ca urmare a reorganizării activităţii, potrivit prevederilor ordonanţei menţionate, în cadrul acestei şedinţe au mai fost aprobate organigrama, numărul de personal şi statul de funcţii al aparatului de specialitate al municipiului Ploieşti. Concret, Primăria Ploieşti va funcţiona cu un număr de 307 posturi, dintre care trei posturi de demnitate publică (primar şi doi viceprimari, 257 de funcţii publice – dintre care 31 funcţii publice de conducere şi 226 funcţii de execuţie şi 47 de posturi de personal contractual de execuţie). S-a menţionat că structura funcţională a instituţiei respectă prevederile noilor acte normative, având 31 de funcţii publice de conducere din totalul de 307 posturi aprobate. Totodată, au mai fost aprobate, separat, organigrama, numărul de personal şi statele de funcţii şi pentru instituţiile aflate în subordinea Consiliului Local Ploieşti, respectiv Asociaţia Serviciilor Sociale şi Comunitare, Poliţia Locală, Serviciul Public Local Comunitar de Evidenţă a Persoanelor, Filarmonica “Paul Constantinescu”, Casa de Cultură “I. L. Caragiale”, Teatrul “Toma Caragiu”, Administraţia Parcului “Constantin Stere”, Clubul Sportiv Municipal, spitalele de Boli infecţioase şi Shuller.
Printre cele mai importante proiecte adoptate ieri de către aleşii locali s-au mai numărat şi cele care au vizat prima rectificare a bugetului municipiului Ploieşti pe anul în curs, dar şi punerea în aplicare a unei noi modalităţi de achiziţionare a biletelor de călătorie pe mijloacele de transport în comun din municipiu, aceea prin SMS – despre care v-am informat şi în ediţia de ieri a publicaţiei noastre – care ar urma să fie pusă în practică începând cu luna septembrie a.c.
N.DUMITRESCU