Pentru a veni în sprijinul pacienţilor internaţi la Spitalul Judeţean de Urgenţă Ploieşti, conducerea unităţii medicale a decis înfiinţarea unei linii telefonice care va sta zilnic la dispoziţia persoanelor internate pentru a putea reclama eventualele nemulţumiri, după cum se precizează într-un comunicat de presă remis redacţiei noastre. Numărul de telefon la care se poate suna este 0244.530.950, acesta fiind funcţional, zilnic, între orele 8.00 – 16.00. De asemenea, potrivit aceluiaşi document, eventualele nemulţumiri ale pacienţilor mai pot fi aduse la cunoştinţa conducerii unităţii sanitare şi prin intermediul unor chestionare pe care pacienţii le vor primi la externarea din spital şi pe care după completare le pot depune în cutiile special amenajate în cadrul unităţii, pe fiecare secţie, ori prin înscrierea în audienţe. De asemenea, în acelaşi comunicat conducerea spitalului mai informează că internarea la SJUP se face prin Unitatea de Primiri Urgenţe sau prin ambulatoriul spitalului. Actele necesare la internarea prin ambulatoriu sunt biletul de trimitere de la medicul de familie sau specialist, cartea de identitate sau buletinul de identitate, adeverinţa de salariat, cuponul de pensie (dacă e cazul) şi dovada calităţii de asigurat. La externare, fiecare pacient trebuie să primească biletul de ieşire din spital care conţine rezumatul foii de observaţie, reţeta medicală şi o scrisoare medicală. E bine de ştiut că la foaia de observaţie este ataşat şi un formular tipizat (tip chestionar), referitor la gradul de satisfacţie al pacientului pe perioada cât a fost internat, anonim, despre care am făcut referire mai sus. ,,Evaluarea gradului de satisfacţie a pacienţilor este reglementată printr-un ordin al ministrului Sănătăţii. Totodată, trebuie precizat că deja Consiliul Judeţean Prahova a efectuat un sondaj pe un eşantion de câteva zeci de persoane care urmau să fie externate de la Spitalul Judeţean cu privire la condiţiile de cazare şi tratament. În urma centralizării datelor, pot să vă spun că s-au înregistrat plângeri ale pacienţilor legate de aspecte de ordin administrativ – lipsa întrerupătoarelor la energie electrică în saloane, a instalaţiilor sanitare, dar şi de faptul că nu îşi pot deconta prin Casa de Asigurări de Sănătate Prahova medicamentele, branulele, seringile cumpărate pentru problemele medicale de urgenţă pentru care au fost internaţi, bolnavii apreciind în mod favorabil însă activitatea personalului medical. Toate aceste lucruri urmează să fie discutate şi remediate în cel mai scurt timp, evident un aspect important fiind legat şi de finanţarea spitalului’’, ne-a declarat Fabioara Ionescu, administratorul public al judeţului, care are în responsabilitate şi activitatea spitalelor aflate în subordinea Consiliului Judeţean Prahova. De altfel, pe tema finanţării trebuie menţionat şi faptul că, în prezent, conducerea celei mai mari unităţi sanitare din judeţ a făcut tot posibilul să obţină alocarea unor fonduri corespunzătoare prin Casa de Asigurări de Sănătate Prahova.
În acest sens, managerul unităţii a amânat semnarea Contractului-Cadru pe 2013, nemulţumit de banii alocaţi iniţial, în aceste condiţii finanţarea Spitalului Judeţean urmând să se discute, zilele următoare, în cadrul unei comisii de mediere, din care vor face parte şi reprezentanţi ai Ministerului Sănătăţii, precum şi ai Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate.
C. DOBRE