Regia Autonoma de Transport Public Ploiesti este in cautarea propriei scapari de faliment. Ani de pierderi financiare, ani de procese cu ANAF – si acum chiar si cu Serviciul Public Finante Locale Ploiesti si cu Consiliul Local – inca se mai cauta motivele care au condus la situatia disperata actuala. Dincolo de aceste lucruri, conducerea actuala a regiei de transport public ploiestean incearca sa desteleneasca ceea ce s-a impotmolit ani la rand, in special in perioada in care RATP era condusa de Radu Popescu, adica pana la alegerile locale de anul trecut.

Anchete interne si cercetari penale

In prezent, la Regia Autonoma de Transport Public Ploiesti se lucreaza pentru a descoperi eventualele prejudicii cauzate de mai multe tipuri de posibile falsuri in documentele interne de transport. Pana acum, cinci persoane – angajate la Coloana Autospeciale a RATP – se afla atat in vizorul conducerii regiei, cat si in colimatorul institutiilor de cercetare penala. Cei cinci salariati sunt cercetati pentru savarsirea infractiunii de delapidare, provenita din curse fictive si din orele suplimentare achitate pentru „efectuarea” acestor curse. Momentan, suma totala estimata ca fiind prejudiciu adus RATP Ploiesti se ridica la peste o jumatate de miliard de lei vechi, aferenta modificarilor si adaugirilor de curse in foile de parcurs, precum si din orele suplimentare nereale normate la Coloana Autospeciale, in perioada septembrie 2011 – mai 2012. Iar anchetele interne vor continua, pentru ca vor fi luate la puricat, conform informatiilor noastre, toate documentele aferente curselor efectuate in perioada ultimilor trei ani. Gurile rele spun ca toate aceste modificari s-ar fi facut inclusiv cu stiinta membrilor fostei conduceri a RATP, fapt care va complica putin lucrurile in ancheta penala care se desfasoara, in prezent. Important este ca persoanele care sunt acum acuzate de delapidare sa prezinte in fata anchetatorilor tot ceea ce cunosc in legatura cu prejudiciile produse in ultimii ani la RATP.
Neregulile constatate au fost aduse si la cunostinta membrilor Consiliului de Administratie al RATP, printr-o informare prezentata la sfarsitul anului trecut. „Avand in vedere gravitatea, repetabilitatea si consecintele abaterilor constatate in urma verificarii si analizarii fiselor de salarii si a foilor de parcurs din cadrul Coloanei Autospeciale – din perioada septembrie 2011-august 2012, perioada de verificare a fost extinsa pana la implinirea termenului de prescriptie a acestora, in vederea stabilirii prejudiciului total adus regiei”, se arata in documentul prezentat membrilor CA. In afara pontajului si a modificarilor din foile de parcurs, in informare apar si date care tin de domeniul… fantasticului. De exemplu, unul dintre soferii Coloanei Autospeciale ar fi fost pontat dublu: „in acelasi interval de timp al unei zile pe doua autovehicule diferite”, adica un singur om apare ca ar fi condus timp de sase ore – in acelasi timp – doua masini ale regiei!
Pentru a evita posibilitatea de a aparea si alte modificari in acte, documentele au fost sigilate, urmand sa fie eliberate doar organismelor de control intern si extern, luandu-se si masura delegarii pe alte functii a celor banuiti ca ar putea avea de-a face cu eventuala distrugere sau modificare a documentelor care sunt vizate de verificari, apartinand Coloanei Autospeciale.

Troleele Neoplan second-hand de 150.000 de euro bucata, aproape de sucombare

Cumparate sub mandatul lui Volosevici, in urma unei asa-zise licitatii – la care s-a prezentat o singura firma – cele 24 de troleibuze second-hand Neoplan – achizitionate contra sumei de 150.000 de euro bucata – mai au putin de circulat pe strazile din Ploiesti. Dintre cele 17 care mai pot fi vazute circuland prin municipiu, sapte au probleme majore, uzura morala punandu-si amprenta, in special, asupra generatoarelor. Asta inseamna ca, in cazul aparitiei unor probleme la reteaua de contact, acestea vor ramane blocate, pur si simplu, acolo unde le prinde defectiunea… Si, cum piese de schimb pentru editia limitata de Neoplane – cumparate de Primaria Ploiesti dupa ce fusesera refuzate prin mai multe locuri din Romania si din alte tari – nu se gasesc nicaieri in lume, ploiestenii isi vor putea lua adio, in scurt timp, de la troleibuzele care au facut atata valva prin oras, atat la momentul licitatiei, cat si dupa aceea.

Violeta STOICA