De astăzi într-o săptămână, pe data de 27 februarie, după prelungirea termenului pentru elaborarea ofertelor, Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) va lansa o procedură specială privind desemnarea câştigătorului pentru construirea în regim de concesiune a tronsonului de autostradă Comarnic-Braşov.

Selecţia firmei sau a concernului care se va ocupa de construirea sectorului Comarnic-Braşov al autostrăzii A3 se va realiza prin „dialog competitiv”, care presupune o procedură mai amplă decât cele obişnuite de încheiere a unor contracte de lucrări. Potrivit legislaţiei în vigoare, dialogul competitiv este o procedură de atribuire prin care autoritatea contractantă – în acest caz, CNADNR – conduce un dialog cu candidaţii admişi, după reselectarea prealabilă a acestora, în scopul identificării uneia sau a mai multor soluţii apte să răspundă necesităţilor din caietul de sarcini. Ulterior, candidaţii selectaţi vor fi obligaţi să elaboreze o ofertă finală.
Potrivit OUG 34 privind achiziţiile publice, numărul minim de candidaţi trebuie să fie suficient pentru a asigura o concurenţă reală şi, în orice situaţie, nu poate fi mai mic de trei.
Proiectul privitor la construirea tronsonului Comarnic-Braşov presupune derularea unui contract de concesiune de lucrări publice pentru execuţia, exploatarea şi întreţinerea sectorului, care va fi în lungime totală de 58 de kilometri. Practic, tronsonul de autostradă Comarnic-Braşov se compune din mai multe subsecţiuni. Prima este cea dintre Comarnic şi Predeal, a cărei lungime este de 36,2 kilometri, principalele sale caracteristici fiind – în afara celor strict legate de partea carosabilă, cu câte două benzi pe sens – 35 de poduri şi viaducte, 18 tuneluri în lungime totală de 2.890 de metri. A doua secţiune este între Predeal şi Cristian, în lungime totală de 21,8 kilometri, cu 18 poduri şi viaducte.
Firma care va fi declarată câştigătoare în urma procedurii dialogului competitiv va avea obligaţia prin contract să obţină finanţarea pentru realizarea construcţiei, să proiecteze şi să realizeze documentaţiile necesare obţinerii autorizaţiilor şi avizelor pentru execuţia lucrărilor şi, în principal, realizarea lucrărilor de construire a tronsonului de autostradă Comarnic – Braşov, precum şi operarea şi întreţinerea acestui sector din autostrada A3. Tronsonul Comarnic-Braşov nu va fi operat în regim de concesiune mai mult de 30 de ani.

Violeta STOICA