• S-a pus problema necesitatii realizarii unei pasarele cu benzi rulante la Comarnic
Identificarea unor solutii pentru fluidizarea traficului pe cel mai circulat drum national din tara – DN1 – care traverseaza si teritoriul judetului Prahova – a fost tema unei dezbateri organizate ieri, la Ploiesti, de catre Institutia Prefectului Prahova. La intrevedere au luat parte atat reprezentantii primariilor din localitatile tranzitate de DN1, ai Inspectoratului de Politie si ai Sectiei de Drumuri Nationale de la nivel judetean, cat si oficiali de la nivel central, respectiv ai Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri Nationale si ai Politiei Rutiere. De asemenea, a fost prezent si deputatul USL din Colegiul 1 Valea Prahovei, Mircea Rosca. Avand in vedere ca, atat la sfarsit de saptamana, dar mai ales in perioada sarbatorilor, drumul catre munte, pe Valea Prahovei, este luat cu asalt de catre soferi, creandu-se blocaje, prefectul judetului, Marius Sersea, a precizat ca o dezbatere pe tema fluidizarii traficului pe cel mai circulat drum national din judet era mai mult decat necesara, solutiile identificate in acest caz urmand sa fie transmise si Guvernului. “Se poate spune ca traficul auto pe acest tronson constituie cu o adevarat o problema, avand in vedere ca, de pilda, inainte de Craciun, au urcat catre zona montana 60.000 de masini. Este nevoie de identificarea de solutii pe termen scurt, mediu si lung pentru fluidizarea traficului pe DN1 care este, practic, singurul drum care face legatura intre Muntenia si Transilvania. Dezbaterile pe aceasta tema au fost demarate de mai mult timp si am tinut ca discutiile finale sa aiba loc in Prahova, la Ploiesti, pentru ca este normal sa aflam si punctul de vedere al autoritatilor locale si judetene. In cazul punerii in practica a unor solutii ce vizeaza fluidizarea traficului pe DN1, trebuie gasite solutiile cele mai fezabile, dar si acceptabile pentru soferi”, a declarat Lucian Dinita, seful Directiei Rutiere. In cadrul dezbaterilor de ieri, care au fost organizate la Palatul Administrativ din Ploiesti, participantii au avut prilejul sa-si exprime opinii atat in legatura cu executarea unor lucrari menite sa fluidizeze traficul pe DN1, cat si sa adeseze reprosuri la adresa reprezentantilor institutiilor de la nivel central. Dupa aproximativ doua ore de discutii, s-au creionat urmatoarele concluzii: la intrarea in Comarnic este nevoie de realizarea unui sens giratoriu, dar si a unei pasarele supraterane in locul obisnuitelor treceri pentru pietoni, solutie propusa si pentru Busteni. Numai ca, in cazul orasului Comarnic, viceprimarul localitatii a tinut sa mentioneze ca, dat fiind faptul ca populatia este extrem de imbatranita, ar fi nevoie de o pasarela ceva mai moderna, respectiv sa fie prevazuta cu benzi rulante! Tot ca o solutie pentru fluidizarea traficului pe DN1 a fost trecuta pe lista si montarea de separatoare de sens, pe o distanta de 50 km, seful Inspectoratului Judetean de Politie Prahova, Viorel Dosaru, insistand sa se inceapa din sensul Comarnic catre Nistoresti. Cunoscand proiectele primarilor de pe Valea Prahovei, unele dintre ele referitoare si la fluidizarea traficului rutier, la randul sau, deputatul Mircea Rosca a declarat ca va face toate diligentele necesare, in Parlament, pentru ca, incet-incet, solutiile avansate la dezbaterea de ieri sa poata fi puse in practica.
N.DUMITRESCU














