Înainte de încheierea unui contract de asigurare, persoanele fizice care deţin calitatea de asigurat, potenţial asigurat, contractant sau potenţial contractant al asigurării au dreptul să primească un set minim de informaţii referitoare la condiţiile contractuale şi alte informaţii generale utile. În acest sens, Comisia de Supraveghere a Asigurărilor impune societăţilor de asigurare şi intermediarilor în asigurări să fie transparenţi şi să furnizeze clienţilor persoane fizice o informare scrisă care să conţină: informaţii generale despre asigurător/intermediar, procedurile de soluţionare a eventualelor litigii rezultate din executarea contractului, legea aplicabilă contractului de asigurare şi existenţa Fondului de garantare; informaţii despre contractul de asigurare, cum ar fi, de exemplu: definirea fiecărui eveniment asigurat şi a indemnizaţiei de asigurare în cazul producerii evenimentului asigurat, excluderile din asigurare, modalităţile de executare, suspendare sau încetare a contractului, modalitatea prin care se plătesc primele şi termenele de plată a acestora, modalităţile şi termenele de plată a indemnizaţiilor de asigurare, a sumelor de răscumpărare şi a sumelor asigurate, orice penalităţi impuse de contract în situaţia rezilierii contractului înainte de termen sau unilateral etc.