Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania a fost cuprinsa de febra demararii procedurilor de construire – prin concesiune – a unor autostrazi la nivel national. Judetul Prahova pare a fi – cel putin scriptic, in momentul actual – un adevarat nod de drumuri de mare viteza, data fiind lansarea, recenta, a anuntului de intentie pentru realizarea unui tronson de autostrada care va lega Ploiestiul de Buzau si, mai departe, de Focsani.
Deocamdata, nu a fost publicat in Sistemul Electronic de Achizitii Publice decat anuntul de intentie privind promovarea procedurii de licitatie pentru selectarea unui constructor sau a unui grup de societati specializate in proiecte majore de infrastructura rutiera. Potrivit datelor facute publice, durata contractului de concesiune a viitoarei autostrazi care va face legatura intre Ploiesti si Focsani este de maximum 30 de ani, iar data prevazuta pentru inceperea procedurilor de adjudecare a licitatiei a fost stabilita pentru sfarsitul lunii iunie 2013.
Obiectivul se doreste a fi realizat cu fonduri private, prin viitorul contract de concesiune, castigatorul licitatiei urmand sa proiecteze, sa finanteze, sa construiasca, sa intretina si sa opereze autostrada Ploiesti-Buzau-Focsani.
Deocamdata, insa, un lucru este cert in ceea ce priveste construirea tronsonului Comarnic-Brasov al autostrazii A3: procedura de achizitie a fost reluata, urmand ca licitatia sa aiba loc spre sfarsitul lunii februarie.
Reprezentantii Ministerului Transporturilor au emis un punct de vedere oficial in legatura cu modul in care s-a derulat, pana in prezent, procedura de incheiere a unui contract de concesiune pentru proiectarea si construirea, din fonduri private, a segmentului de autostrada Comarnic – Brasov. Potrivit unui comunicat de presa al Ministerului Transporturilor, privitor la licitatia de concesionare de lucrari la tronsonul de autostrada Cormarnic-Brasov, in data de 21 decembrie 2012, Consiliul National de Solutionare a Contestatiilor a hotarat, prin Decizia nr.1001S/C11/5822, admiterea contestatiei formulate de compania China Communications Construction Company Limited. Ca urmare a admiterii contestatiei formulate de aceasta companie, CNSC a hotarat, prin decizia amintita mai sus, „suspendarea procedurii de atribuire in cauza”. Decizia a fost publicata pe site-ul CNSC la finalul lunii decembrie 2012. Pe de alta parte, conform aceleiasi surse, la data de 3 ianuarie 2013, CNSC a comunicat Ministerului Transporturilor, mai exact institutiei subordonate – CNADNR – o alta decizie cu privire la aceeasi cauza. Este vorba despre Decizia nr.3/C11/5822, prin care este admisa doar partial contestatia formulata de compania China Communications Construction Company Limited. Conform celei de a doua decizii, CNSC dispune „continuarea procedurii de atribuire”, obligand totodata „asocierea formata din MT si CNADNR la publicarea unei erate in SEAP si JOUE care sa cuprinda criteriile de preselectie, algoritmii de calcul aferenti acestora, numarul minim si maxim de operatori economici, dar si decalarea termenului de deschidere a ofertelor cu o perioada egala cu intervalul de timp in care procedura de atribuire a fost suspendata”.
Potrivit Sistemului Electronic de Achizitii Publice, 11 februarie este data limita pana la care ofertantii interesati de participarea la licitatia organizata de Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale isi pot depune dosarele, conform solicitarilor din caietul de sarcini.
Violeta STOICA
Acasă Administratia locala CNADNR si-a anuntat intentia de construire, prin concesiune, a autostrazii Ploiesti-Buzau-Focsani