La sediul Institutiei Prefectului au fost invitati primarii si secretarii unitatilor administrativ-teritoriale de pe raza judetului Prahova, cat si sefii celor 26 de oficii ale serviciilor publice locale pentru evidenta populatiei, in vederea transmiterii obiectivelor care vor fi urmarite la actualizarea listelor electorale permanente la data de 29 iulie 2012 in vederea transmiterii catre Curtea Constitutionala a numarului persoanelor inscrise in listele electorale permanente.
Vor fi efectuate verificari, in conformitate cu „Memorandumul” aprobat de Guvernul Romaniei la data de 07.08.2012, ale datelor privind:
• Persoanele decedate;
• Persoanele care si-au pierdut dreptul de a vota;
• Persoanele care au obtinut statutul de cetatean roman cu domiciliul in strainatate;
• Persoanele care au pierdut cetatenia romana;
• Persoanele al caror act de identitate a expirat si nu a fost reinnoit;
• Persoanele care si-au schimbat domiciliul fara a fi radiate din lista localitatii rezidentei anterioare;
• Persoanele care se identifica la un domiciliu intr-un numar ce nu se coreleaza cu suprafata locuibila si numarul de camere ale imobilului;
• Persoanele care si-au schimbat numele prin casatorie, divort sau pe cale administrativa;
• Persoanele cu resedinta/domiciliul in strainatate.
Verificarile se vor efectua in vederea identificarii cazurilor de neoperare a inregistrarilor potrivit modificarilor obligatorii impuse de aplicarea legii.
La intalnire au participat reprezentanti ai conducerilor Institutiei Prefectului, Consiliului Judetean, Primariei Municipiului Ploiesti, Directiei Judetene pentru Evidenta Populatiei, Biroului Judetean pentru Administrarea Bazei de Date, Casei Judetene pentru Asigurari de Sanatate, Casei Judetene de Pensii, Serviciului de Pasapoarte.