Inainte de a semna contractul de intermediere cu o agentie imobiliara, trebuie sa aveti in vedere urmatoarele informatii: lista de tarife si comisioane care trebuie sa fie afisata la sediul agentiei imobiliare; existenta in contract a informatiilor privind lista serviciilor prestate si a comisioanelor aferente practicate; precizarea in contract a pretului solicitat de proprietar sau a pretului pe care este dispus sa-l plateasca cumparatorul; mentionarea in contract a modalitatii de returnare a taxelor, comisioanelor si eventualele penalitati, in cazul in care consumatorii renunta din culpa lor; precizarea modalitatii de denuntare unilaterala a contractului; specificarea duratei de derulare a contractului de prestari servicii cu agentia imobiliara; solicitarea de informatii cu privire la situatia juridica a imobilelor oferite spre vanzare/cumparare/inchiriere, cat si cu privire la nivelul estimativ al costurilor ce urmeaza sa fie suportate de consumatori in calitate de cumparatori sau chiriasi. In cazul in care aspectele mentionate mai sus nu sunt respectate, consumatorii se pot adresa cu sesizari/reclamatii la comisariatele judetene pentru protectia consumatorilor in a caror raza teritoriala isi desfasoara activitatea operatorii economici reclamati.