Sub titlul „La Statia CFR Ploiesti Vest, spiritul gospodaresc a fost trecut pe… linie moarta”, publicat in numarul din 8 mai 2012 al cotidianului nostru, semnalam o serie de lucruri negative, inclusiv cu ajutorul unor imagini foto, pe care cu siguranta le-au remarcat si miile de calatori care trec, zilnic, prin aceasta statie. In esenta, in articolul respectiv vorbeam despre zecile de scaune din fata garii sau de pe peroane care au fost rupte de indivizi certati cu bunul-simt, despre tencuiala cazuta de pe peretii exteriori ai cladirii si despre ceasul din vecinatatea biroului sefului garii, care nu mai functioneaza de multi ani.
Inainte de +redactarea acestui articol, in baza Legii nr. 544/2011, am solicitat Biroului de presa si relatii cu publicul din cadrul Companiei Nationale de Cai Ferate CFR SA Bucuresti sa ne precizeze care sunt masurile avute in vedere pentru remedierea deficientelor semnalate in legatura cu una dintre cele mai importante gari de pe raza judetul Prahova, stiut fiind faptul ca pe aici trec, pe parcursul a 24 de ore, aproximativ 20 de perechi de trenuri. Pe langa faptul ca a sosit dupa mai bine de doua luni de la solicitare, raspunsul care ne-a parvenit, purtand semnatura sefului Biroului de presa, Oana Branzan, este unul dezarmant! „Avand in vedere constrangerile de natura bugetara ale companiei, lucrarile de zugraveli la peretii exteriori ai statiei vor fi efectuate pe masura ce vor exista sursele de finantare necesare”, ni se precizeaza. Noi credem, insa, ca daca s-ar face un control „la sange” al calatorilor fraudulosi care circula pe trenurile din Prahova s-ar aduna, numai intr-o singura zi, suficienti bani pentru reabilitarea cladirii statiei! In ceea ce priveste ceasul, care are doar rolul de obiect de decor, ni se precizeaza ca „acesta are o vechime apreciabila, iar repararea lui este conditionata de inlocuirea unor piese care nu se mai fabrica”. Singurul raspuns cat de cat promitator este cel legat de scaunele deteriorate, in sensul ca „au fost incepute demersurile necesare in vederea achizitionarii altora noi”.
Precum se vede, politica sefilor Companiei CFR Calatori este indreptata cu precadere catre scumpirea biletelor de calatorie, lasand pe planul secund sporirea confortului pasagerilor. Si, atunci, sa ne mai intrebam de ce tot mai multi dintre romani apeleaza, in ultima vreme, la transportul cu microbuzele sau autobuzele, in detrimentul celui pe calea ferata?!
C. DUMITRU