Criza economico-financiara din ultimii ani, dar nu numai, i-a determinat pe tot mai multi romani – angajati sau aflati in cautarea unui loc de munca – sa solicite, in scris sau verbal, reprezentantilor Agentiei Nationale pentru Ocuparea Fortei de Munca (ANOFM) nenumarate informatii, legate de problemele profesionale care-i framanta. Doar in anul anterior, de exemplu, pe adresa amintitei institutii au fost inregistrate peste 25.500 de solicitari de informatii de interes public la care petitionarii (dintre care 195 isi aveau domiciliul in Prahova) au si primit raspuns, in baza Legii nr. 544/2001.
In ceea ce priveste natura informatiilor solicitate, peste doua treimi dintre acestea vizau date statistice referitoare la locurile de munca vacante, la organizarea burselor de locuri de munca sau a cursurilor de reconversie profesionala, la continutul contractelor de munca incheiate in strainatate, dar si date privitoare la concedieri colective, subventii acordate de stat pentru grupurile vulnerabile de pe piata muncii sau la procese pe care ANOFM le are cu angajatii. Apoi, un numar apreciabil de petitionari doreau raspunsuri autorizate legate de continutul unor acte normative, de modul in care institutia isi indeplineste atributiile publice si, nu in ultimul rand, de… utilizarea banilor publici. Pentru ca functionarii compartimentelor de specialitate ale ANOFM sa poata oferi raspunsurile legale tuturor acestor solicitari, au fost cheltuiti, in anul anterior, peste 50.000 de lei.
C. DUMITRU