Strazile Ploiestiului arata, din nou, ca dupa bombardament
Pe strazile din municipiul Ploiesti au inceput sa apara, din ce in ce mai multe, adevarate cratere si gropi de diferite dimensiuni, care au transformat deja in cosmar viata soferilor care circula, oricum, foarte greu, din cauza zapezii inca neridicate.
De parca chinul pe care l-au trait ploiestenii in trafic din cauza zapezii nu ar fi fost de ajuns, acestia sunt obligati sa faca, din nou, slalom printre craterele din asfalt. Acolo unde se poate, pentru ca atat strazile de cartier, cat si arterele mari ale orasului au inceput sa arate ca dupa bombardament. Ieri, am realizat un top al celor mai gaunoase strazi din mai multe zone ale orasului condus de catre „administratorul” Andrei Volosevici. Topul cuprinde trei strazi. Pe primul loc – dar nu la mare distanta de locul al doilea – se afla, fara indoiala, strada Constantin Brezeanu (foto 1). Pe o lungime de peste 200 de metri, pana in fata intrarii in Cimitirul Viisoara, dinspre Soseaua Nordului, strada Constantin Brezeanu este formata din… groapa langa crater si crater langa „hau”, imaginea nefiind comparabila nici macar cu aceea a unei ulite. Interesant este ca Primaria Ploiesti a incheiat, anul trecut, un contract de proiectare si de lucrari pentru repararea din temelii a acestei strazi, iar valoarea contractului deja semnat cu constructorul declarat castigator la cererea de oferte pentru o „cale rutiera” care se intinde pe aproximativ un kilometru este de… 1,3 milioane de lei, adica 13 miliarde de lei vechi, inclusiv TVA!
Locul al doilea este ocupat de o strada pe care circula inclusiv mijloacele de transport in comun, care ajung sa dea senzatia unui leagan calatorilor. Pe traseul autobuzului 5, spre capatul din Mihai Bravu, se gaseste ceea ce cu greu poate fi numita „strada”: General Magheru (foto 2). Desi cateva strazi din cartierul respectiv au fost reparate anul trecut, cea care poarta nume de general a fost uitata cu desavarsire. Dupa topirea zapezii, si in acest caz, craterele aproape ca se unesc unele de altele. Si devin aproape groapa comuna pentru masini. Poate ca tocmai de aceea, doar cele mai vechi autobuze din Ploiesti circula pe traseul dintre Spitalul Judetean si Mihai Bravu…
Locul al treilea: Soseaua Vestului. Pe aceasta artera importanta a orasului, care a fost reabilitata recent, o groapa imensa isi face aparitia in asfalt (foto 3). Soferii nu au decat o varianta: sa aiba abilitatea sa o ocoleasca, pentru ca, altfel, risca sa ramana cu masinile in drum. La fel se intampla si cu ambulantele, care ar risca mult daca ar patrunde, din graba, in craterul existent.
Alte exemple, in afara topului 3: strada Marasesti, strada Lebedei, strada Nicolae Simache (ultima, in apropierea centrului orasului). Si clasamentul s-ar putea extinde chiar si la Top 100!
Violeta STOICA