• Goana dupa voturi isi face simtita prezenta, dupa ce anul trecut se interzisese accesul carutelor in oras

Dupa ce confrati de-ai sai de prin tara au creat fie cartiere pentru romi, fie au ridicat garduri „de protectie” pentru membrii acestei etnii, Volosevici tinteste sus, invocand „aerul european” al Ploiestiului. Tenta preelectorala a unui proiect de hotarare a consilierilor locali este, insa, evidenta: dupa ce, la sfarsitul lunii octombrie 2011, alesii locali votau interzicerea cu desavarsire a carutelor pe raza municipiului Ploiesti, primarul Andrei Volosevici propune, de aceasta data, crearea a doua „autostrazi” ale mizeriei, rute pe care accesul carutasilor sa fie liber. Si asta pentru ca se apropie alegerile, iar voturile locuitorilor din cartierul Bereasca, principala „sursa” a carutelor care se perinda prin Ploiesti, pline cu resturi de pe la ghenele de gunoi, sunt la fel de bune precum cele ale restului locuitorilor cu drepturi electorale neingradite.
Propunerea este un adevarat atentat la sanatatea publica a ploiestenilor care locuiesc pe rutele deja stabilite, lucru care este recunoscut chiar in proiectul de hotarare: „vehiculele cu tractiune animala, prin dejectii, murdaresc strazile, polueaza mediul si lasa un aspect neplacut strazilor pe care se deplaseaza”. Prima ruta va face legatura intre cartierul Bereasca – Cartierul Vest – Strejnic – Stoienesti, traseul fiind stabilit – strada Apelor, Gradinari, Buna Vestire, Lupeni, Bd. Petrolului, subtraversare pe la podul de la Gara de Sud sau podul de la Tatarani, iar pe Bd. Petrolului spre Mimiu, strada Marfurilor, Podul de Lemn, Depoului, Sondelor, Drezinei, Vagonului si, pe camp, pana la Parc Vest, strada Libertatii, Marasesti, Arhip Nicolae, prin spatele blocurilor de langa calea ferata pana la podul de la Vest, pentru subtraversare (!) peste DN1 catre localitatile limitrofe. Al doilea traseu stabilit pleaca tot din Cartierul Bereasca si trece pe strazile Apelor, Berzei, Transilvaniei, Titeica, Tabla Butii, Gageni si ajunge in Paulesti (satul Gageni). Dincolo de faptul ca amintitul proiect al consilierilor locali depaseste raza administrativ-teritoriala a municipiului Ploiesti, propunerea infiintarii celor doua trasee ale carutelor prin anumite zone depaseste limita decentei, prin desconsiderarea celor care au domiciliul pe strazile amintite.
In tandem cu expunerea de motive a proiectului propus de primar, iese la iveala si o latura tragicomica. Raportul de specialitate, semnat de Daniel Tanase, directorul general al Politiei Locale Ploiesti, arata un lucru evident de mai multi ani: s-a constatat ca exista numeroase persoane care traverseaza arterele principale cu vehicule cu tractiune animala si ca, in acest mod, „imaginea de urbe europeana este grav afectata, fiind minimalizate chiar si celelalte investitii la nivelul municipiului”. Si, astfel, „pentru protejarea cetatenilor de buna-credinta” (probabil cei de pe traseele respective sunt considerati de rea-credinta!) si in urma referatului Compartimentului Expertului Local pentru Rromi, intocmit in luna decembrie 2011, s-a ajuns la un acord comun intre conducerea Politiei Locale si reprezentantul etniei, ca deplasarea vehiculelor cu tractiune animala sa nu fie interzisa pe rutele stabilite in proiect.
Astfel, Ploiestiul va ramane „european” doar pe alocuri, in zonele populate cu cetateni de „buna-credinta”!
Violeta STOICA