Inca de la demararea lucrarilor pe santierul autostrazii Bucuresti – Ploiesti, pe sectorul Moara Vlasiei – Ploiesti, termenele de finalizare au inceput sa curga. Si au tot curs, vreme de cativa ani. Astfel, autostrada care leaga Moara Vlasiei de Ploiesti a fost gata – pe hartie, evident! – la sfarsitul lui 2009, la inceputul lui 2010 si va mai fi gata la jumatatea lui decembrie 2011. Si asta nu este tot, pentru ca, recent, premierul „bucatelelor” de autostrazi date in folosinta in ultimii ani in Romania, adica Emil Boc, s-a razgandit inca o data in privinta termenului la care, in cele din urma, se va putea circula de la iesirea din Capitala spre Ploiesti pe autostrada.
La inceputul lunii noiembrie anul curent, premierul declara textual: „Autostrada este gata in decembrie, cu exceptia unui pod extrem de important care, din nefericire, nu va putea fi finalizat. In rest, este gata. Asta inseamna ca in primavara viitoare, aprilie cel tarziu, autostrada Bucuresti-Ploiesti este terminata. Acum suntem in faza finala cu aprobarea documentatiei la Ministerul Transporturilor pentru ce inseamna Comarnic-Brasov, un proiect mare, de anvergura, in parteneriat public-privat”. Al catelea termen de finalizare este si cel din aprilie 2012, nici nu mai conteaza. Important este ca situatia din teren arata fie ca Emil Boc habar nu are care este stadiul real din teren al santierului autostrazii, fie ca stie foarte bine situatia, dar nu doreste sa se puna rau cu unul dintre „regii asfaltului”.
Asa cum era de asteptat, zona de circa doi kilometri care strabate comuna Dumbrava a ramas mult in urma celorlalte segmente ale autostrazii. Astfel, intre kilometrii 46 si 48, situatia lucrarilor este la stadiul la care restul santierului se afla in urma cu cel putin un an. Chiar daca se lucreaza zi-lumina, uneori chiar si la lumina reflectoarelor, iar muncitorii sunt prezenti pe acest tronson inclusiv sambata, este putin probabil ca autostrada sa fie gata la cel mai recent termen dat ca final de catre premierul Boc. In timp ce, pe restul autostrazii, asfaltul este turnat si au fost montate inclusiv separatoarele de sens si parapetii care protejeaza traficul, cei doi kilometri au ramas „de caruta”. Zilele trecute, se tasa inca pietrisul si se lucra la picioarele a doua dintre podurile care vor traversa autostrada in zona padurii din Dumbrava.
Chiar daca sunt doar doi kilometri, constructorul acestui segment, Euroconstruct Trading – cel care a fost urecheat de catre ministrul Transporturilor, Anca Boagiu, in primavara anului 2011 – ar trebui sa lucreze inclusiv noaptea pentru ca intregul tronson Moara Vlasiei – Ploiesti sa fie predat „la cheie” beneficiarului – Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania – in primavara anului viitor.
V.STOICA