Statistica pe trimestrul III din anul 2011 realizată de Serviciul de Telecomunicaţii Speciale (STS) pentru judeţul Prahova arată că, la Numărul Unic de Urgenţă 112, au fost primite şi tratate 180.527 apeluri. Dintre acestea 33,56 % au fost reale şi 66,44 % false. Cele mai multe au fost transferate către Ambulanţă – 58,51 %, Poliţie – 21,19 %, Pompieri – SMURD – 13,29% şi Jandarmerie – 3,02%. Majoritatea apelurilor false şi abuzive provin de la copii, tineri, persoane cu probleme psihice şi sunt în mare parte realizate de pe cartele pre pay. Urmare constatărilor făcute de către autorităţile statului, 60 cetăţeni au fost sancţionaţi conform legii pentru apeluri false şi abuzive către numărul 112.
Multe persoane sună fără a avea o urgenţă şi adresează injurii operatoarelor, râd, pun muzică sau nu vorbesc. Se solicită informaţii despre numere de telefon, se cere legătura cu diverse instituţii sau persoane publice ori se solicită sfaturi medicale.
Autorităţile fac apel la cei care sună abuziv să nu încarce inutil liniile de urgenţă 112, întrucât un apel fals poate duce la pierderea unei vieţi.