Utilajele de interventie pentru deszapezire a drumurilor nationale, inchiriate in proportie de 70%

Dintre cele 69 de utilaje de deszapezire pregatite de Sectia Drumuri Nationale Ploiesti pentru a interveni in sezonul rece 2011 – 2012, doar 20 apartin institutiei, restul utilajelor – incarcatoare, macarale, buldozere, remorchere – fiind inchiriate, in baza unui contract multianual incheiat intre Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale si operatori privati. Contractul actual, in baza caruia au fost inchiriate utilajele pentru deszapezire, a fost prelungit, prin act aditional, pentru a nu exista sincope in derularea operatiunilor de deszapezire, pana la organizarea unei noi licitatii. „Costul inchirierii acestor utilaje se calculeaza in functie de orele de functionare propriu-zisa si de orele de asteptare, la utilajele mai greu de gasit ora de functionare fiind de circa 1.000 de lei”, a declarat ieri Valerian Manta, directorul Sectiei Drumuri Nationale Ploiesti, in cadrul Colegiului prefectural. Acesta a precizat, de altfel, ca s-a intervenit, deja, in zonele de munte, pe drumurile nationale din judetul Prahova, in ultimele doua weekenduri, din cauza poleiului care s-a format ca urmare a temperaturilor scazute. „Incepand din 1 noiembrie, la nivel national, se va institui Comandamentul central de iarna, care va fi functional pana in martie 2012. La nivel judetean, s-a realizat un program comun in colaborare cu IPJ si ISU pentru a lua masurile de interventie pentru perioada noiembrie 2011 – martie 2012”, a declarat Manta.
Necesarul de materiale antiderapante de interventie in perioada sezonului rece 2011-2012, pe drumurile nationale din judetul Prahova, se ridica la circa 9.000 de tone de sare, circa 11.300 de metri cubi de nisip, plus alte 200 de tone de clorura de calciu, care insa nu este o substanta des folosita pentru deszapezire.
Valerian Manta a solicitat sprijinul Directiei Silvice si al Inspectoratului pentru Situatii de Urgenta pentru curatarea copacilor din zona Valea Popii – Cheia, unde pomii mult prea mari ar putea sa produca, prin cadere, blocarea circulatiei rutiere in perioadele cu viscol.
V.STOICA