Atunci cand achizitionati bilete de avion, este bine sa solicitati vanzatorului informatii despre: pretul total al biletului la momentul rezervarii; conditiile de zbor (orar, ce greutate maxima trebuie sa aiba bagajele etc.); termenul de valabilitate al rezervarii, conditiile de renuntare la biletul de avion; raspunderea transportatorului fata de pasageri si bagaje (in caz de deces sau vatamare corporala, in cazul intarzierii, distrugerii, pierderii sau deteriorarii bagajului), asa cum prevede Legea nr. 355/2003 privind raspunderea transportatorilor aerieni si a operatorilor aeronavelor civile care efectueaza operatiuni aeriene civile in spatiul aerian national. Retineti ca, in caz de anulare sau intarziere prelungita a zborului, pasagerii au dreptul la asistenta din partea transportatorului. Asistenta difera in functie de durata intarzierii, dar poate include mese si bauturi racoritoare, apeluri telefonice. Daca pasagerul are de asteptat o noapte, ca urmare a intarzierii zborului, el are dreptul sa i se ofere gratuit cazare si transport. In cazul anularii unui zbor fara o informare prealabila, pasagerii au dreptul, in plus, la compensatii.