B. Lucia a primit pe telefonul mobil un mesaj, prin intermediul căruia era înştiinţată despre faptul că este câştigătoarea unui premiu oferit de o companie de telefonie şi un post de televiziune, constând în suma de 20.000 euro.
Pentru a intra în posesia premiului, femeia trebuia să depună în contul unei persoane fizice suma de 5.200 lei, reprezentând taxele aferente ridicării premiului, lucru pe care de altfel l-a şi făcut. Întrucât “organizatorii” au continuat să solicite înaintarea altor sume de bani, femeia și-a dat că este victima infracţiunii de înşelăciune, fapt pentru care a sesizat organele de poliţie.
În schimb, în timp ce se afla de serviciu la o societate care comercializează telefoane mobile, R. Aurelia a fost apelată de către o persoană ce s-a recomandat ca fiind angajat al Departamentului Relaţii cu Clienţii din cadrul unei companii care prestează servicii de încărcare electronică a cartelelor telefonice.
La solicitarea acestuia, partea vătămată a transmis codurile de reîncărcare a cartelelor telefonice pe care le avea expuse la vânzare, sub pretextul implementării acestora într-un soft nou.
Ulterior, tânăra s-a lămurit că de fapt nu urmează a fi implementat nici un soft, codurile de reîncărcare în cauză fiind transmise unei persoane necunoscute, prejudiciul creat fiind în valoare de aproximativ 9.400 lei.