Garile de pe Valea Prahovei au capatat „fata europeana”
La sfarsitul lunii trecute, conducerea Ministerului Transporturilor a finalizat modernizarea si ultimei parti a infrastructurii feroviare a tronsonului Bucuresti– Predeal, respectiv sectiunea Campina – Predeal, in lungime de 47,77 de kilometri. Valoarea totala actualizata a investitiei, al carei beneficiar este Compania Nationala de Cai Ferate CFR SA, s-a ridicat la 1.520.201.000 de lei proveniti, in majoritatea lor, din Programul ISPA, diferenta fiind asigurata de la bugetul statului. Ultima transa din acesti bani, respectiv 344.261.000 de lei, a fost alocata in acest an pentru reabilitarea a trei statii CFR (Comarnic – in foto, Valea Larga si Busteni), precum si a unui numar de 34 de poduri si podete de pe acest traseu.
Proiectul de modernizare a tronsonului de cale ferata Bucuresti– Predeal (in lungime de 139,56 de kilometri), parte integranta a Coridorului IV – Pan European, a demarat in urma cu un deceniu, constand in efectuarea unor lucrari de constructii civile in statiile CFR de pe acest tronson, lucrari de infrastructura si suprastructura, linii de semnalizare, telecomunicatii sau de protectie a liniilor de cale ferata. Fara a intra in detalii tehnice, precizam ca firmele straine care au castigat licitatia au inceput cu demolarea si refacerea liniilor de cale ferata si a peroanelor, executarea unor rampe de acces pentru persoanele cu dizabilitati, realizarea unor lucrari de drenaj in zona liniilor si a peroanelor s.a. Toate aceste lucrari erau absolut necesare pentru asigurarea interoperabilitatii cu reteaua feroviara europeana, ca parte a programului de integrare a Romaniei in Uniunea Europeana. Potrivit reprezentantilor Ministerului Transporturilor, reabilitarea caii ferate de pe tronsonul Bucuresti– Predeal, care inregistreaza valori de trafic printre cele mai mari de pe intregul coridor Pan European, a condus la imbunatatirea confortului si la cresterea sigurantei calatorilor, in conditiile unor viteze de circulatie mult sporite – pana la 160 km/h pentru trenurile de calatori, respectiv de maximum 120 km/h pentru cele de marfa.
D. CONSTANTIN