Transportul de persoane in al doilea municipiu prahovean a trecut, in ultimele doua luni, prin mai multe chinuri ale prefacerii, refacerii si desfacerii (prin schimbarea unor trasee, desfiintarea unei statii si revenirea la situatiile initiale). Autorii acestor vanzoleli au fost nimeni altii decat consilierii campineni, care oarecum, au procedat cam abuziv, inclusiv prin schimbarea regulilor stabilite in caietele de sarcini, la castigarea licitatiilor pentru traseele respective. Este vorba despre doua hotarari aprobate de Consiliul Local Campina in luna iunie 2011, prin care se stabilea desfiintarea statiei de pe strada Orizontului (langa Casa de Pensii) si obligarea microbuzelor cu calatori aflate in tranzit sa opreasca doar in una dintre cele doua autogari apropiate zonei. In chestiune nu intra, subliniem, microbuzele care au capat de linie Campina, ci numai cele care tranziteaza orasul, deci circula pe trasee judetene. Patru transportatori judeteni au contestat deciziile legislativului campinean, plangandu-se Prefecturii si amenintand ca vor da in judecata municipalitatea campineana. Motivul invocat in demersul lor este faptul ca “statiile publice de pe un traseu judetean, cuprinse in program, sunt aprobate prin Hotarare a Consiliului Judetean, si tot prin HCJ acestea pot fi eliminate de pe un traseu. Dar nu peste noapte, ci abia in anul viitor, cand se va reactualiza programul de transport judetean.” Pentru a nu fi chemati in instanta de contencios administrativ, reprezentantii administratiei publice campinene au facut un pas inapoi, hotarand, la ultima sedinta ordinara a legislativului municipal, sa se revina asupra hotararilor contestate prin adaugarea la acestea a unei prevederi care sa stabileasca faptul ca ele vor intra in vigoare dupa aprobarea programului judetean de transport de catre Consiliul Judetean. Primarul Horia Tiseanu a recunoscut ca “s-au cam modificat regulile in timpul jocului, pentru ca nu se mai respecta caietele de sarcini, dar prevederea de mai sus ar rezolva problema, fiind o solutie agreata si de transportatori.” Tot primarul municipiului, care a sustinut proiectele de hotarare contestate, a dat de inteles ca se impune revenirea asupra desfiintarii statiei de pe Orizontului, statie care se pare ca va fi mutata de pe locul initial cu 70-80 de metri inspre Autogara, dupa Biserica “Sf. Paraschiva”. Se incearca astfel “impuscarea a doi iepuri”, caci masura revenirii are darul de a potoli si nemultumirile proprietarilor apartamentelor din blocul aflat la cativa metri de actuala statie, suparati pe galagia si mizeria produse de microbuze si de calatori. Interzicerea, acum cativa ani, a traficului autobuzelor si microbuzelor de transport calatori prin centrul Campinei, pentru diminuarea poluarii din zona centrala a orasului, a fost o masura mult mai motivata si mai rezonabila decat interdictiile hotarate de consilierii municipali in sedinta din iunie, temeiul juridic al celor din urma fiind destul de subred.
Adrian BRAD