Piata de bunuri de folosinta indelungata a continuat in cel de-al doilea trimestru al acestui an sa evolueze in ritmul primului trimestru, inregistrand o crestere cu 12,4 la suta comparativ cu acelasi trimestru al anului trecut, in timp ce cresterea pentru primul semestru a fost de 11,6 la suta, potrivit rezultatelor GfK Temax Romania, prezentate marti. Piata bunurilor de folosinta indelungata a fost de 306 milioane de euro in al doilea trimestru si de 613 milioane de euro pentru primele sase luni ale anului in curs. Sectorul IT a avut din nou cea mai buna performanta din piata (+27,5 la suta). Electrocasnicele mici si sectorul foto au avut de asemenea cresteri de doua cifre, respectiv 17,8 la suta si 17,7 la suta. Sectoarele telecom, electronicele de larg consum precum si electrocasnicele mari au crescut intr-un ritm mai lent, de sub 10 la suta.
Piata echipamentelor de birou este singura ramasa in zona rosie, dar scaderea s-a diminuat la -3,6 la suta. GfK Temax Romania este un indicator dezvoltat de GfK Retail and Technology pentru a monitoriza piata produselor de folosinta indelungata. Raportul GfK Temax este publicat la nivel international. Concluziile se bazeaza pe studiile efectuate in panelul de retail al GfK Retail and Technology. Panelul de retail include date de vanzari de la peste 190.000 de magazine din intreaga lume.