• Dascalii s-au plans ca subiectele au fost grele
• 185 de candidati au iesit din sali in prima ora
Examenul de titularizare sustinut ieri in Prahova a fost o grea incercare pentru multi dintre cei care doresc un post in invatamant, asa ca nu ar fi exclus ca si anul acesta sa existe candidati cu note de 3 si 4. Astfel, dupa dezastrul elevilor, de la bacalaureat, ar putea urma de-zastrul rezultatelor obtinute de dascalii acestora. In judet s-au inscris la examen peste 1.400 de candidati, dar unii dintre ei au picat inca de la probele practice sustinute zilele trecute. Alti 185 de dascali au iesit, ieri, din sali, la scurt timp dupa ce au vazut subiectele. Doar 983 de candidati au sustinut, in final, examenul scris. Acestia au avut la dispozitie patru ore pentru a rezolva cerintele si au fost repartizati in trei centre: Colegiul National “Mihai Viteazul”, Colegiul National “I.L. Caragiale” si Colegiul “Spiru Haret”. Pentru a elimina orice risc de frauda, in toate clasele au fost montate camere video, puse la dispozitie de Institutia Prefectului din Prahova. Lucrarile, securizate cu coduri de bare, nu vor fi corectate in judet, ci vor fi trimise in 13 centre de evaluare din tara.
Dintre candidatii care au sustinut examenul la Colegiul National “Mihai Viteazul” din Ploiesti putini erau increzatori ca vor lua note bune. Unii dintre cei care concureaza pentru posturi de profesor de limba romana au avut o surpriza neplacuta cand au vazut subiectul legat de poezia lui Lucian Blaga si cea a lui Tudor Arghezi, acesta fiind considerat dificil. Un alt candidat care ar fi dorit un post titular de invatator ne-a marturisit ca examenul i s-a parut foarte greu si nu a mai dat lucrarea, preferand sa ramana pe postul de suplinitor. Au fost, insa, si profesori care au apreciat subiectele ca fiind acceptabile in ceea ce priveste nivelul de dificultate. In judet exista numai 168 de posturi titularizabile pentru anul de invatamant 2011-2012 si circa 1448 de posturi netitularizabile. Cea mai mare concurenta se inregistreaza pentru posturi de profesori de istorie, geografie, limba romana, limba engleza, pentru posturile de invatatori si educatori. La polul opus se situeaza catedrele de muzica si cele pentru invatamantul special.
Ana–Maria MAXIM