Statul aloca 50 milioane de lei pentru piste de biciclete
Incepand cu data de 20 iulie 2011, se deschide sesiunea programului de finantare nerambursabila, in valoare totala de 50 de milioane de lei, in vederea construirii pistelor pentru biciclete. Primariile orasenesti care vor depune dosare eligibile vor putea primi maximum 2,5 milioane de lei, iar cele comunale – pana la 1,5 milioane de lei. Afirmatia ii apartine ministrului Mediului si Padurilor – Laszlo Borbely, care a adaugat ca programul „Piste pentru biciclete” are drept principal scop reducerea efectelor poluarii asupra mediului si a sanatatii populatiei, cauzate de emisiile de gaze de esapament produse de autovehicule, precum si incadrarea emisiilor in valorile stabilite de UE, pentru aerul ambiental. Terenurile detinute de primarii pe care urmeaza a se amenaja pistele pentru biciclisti trebuie sa fie libere de sarcini, sa nu faca obiectul unui litigiu aflat pe rolul instantelor judecatoresti sau al vreunei revendicari.
In industria prelucratoare – cei mai multi angajati
La inceputul acestei luni, in evidentele Ministerului Muncii existau 6.356.692 de contracte individuale de munca, dintre care peste 93 la suta erau incheiate pe durata nedeterminata. Domeniile de activitate in care au fost inregistrate cele mai multe contracte individuale de munca sunt industria prelucratoare (cu 114.472 de contracte), comertul cu ridicata si cu amanuntul (111.893), sectorul constructiilor (101.901), tranzactiile imobiliare (46.970), sectorul hoteluri si restaurante (44.665).
Soferii raspund pentru abateri comise in alte tari
Dupa mai mult de trei ani de negocieri, reprezentantii statelor UE au cazut de acord asupra modificarii legislatiei comunitare a circulatiei, astfel incat soferii sa raspunda pentru incalcarea regulilor de deplasare pe drumurile publice, indiferent de statul UE unde a avut loc abaterea. Prin aprobarea acestei directive, Parlamentul European (PE) urmareste consolidarea securitatii rutiere a participantilor la trafic si asigurarea egalitatii in fata legii a tuturor contravenientilor, indiferent de statul membru caruia ii apartin. Noile dispozitii ale PE vor abilita statele membre sa comunice coordonatele soferului autovehiculului acuzat autoritatilor din tara in care a fost comisa infractiunea, pentru ca aceasta din urma sa poata incepe cercetarile. Excesul de viteza, conducerea unui vehicul sub influenta alcoolului, nerespectarea semnificatiei culorii semaforului, neutilizarea centurii de siguranta/castii de protectie – iata doar cateva dintre infractiunile avute in vedere de legislativul european.