Schimbari de suprematie in Formula 1
Britanicul Lewis Hamilton (McLaren-Mercedes) a triumfat pentru a doua oara in acest sezon, castigand, duminica, Marele Premiu de Formula 1 al Germaniei, dupa o cursa in care liderul clasamentului pilotilor Sebastian Vettel si echipa Red Bull au lasat impresia ca au pierdut suprematia pe pista. Grand Prix-ul de la Nurburgring a avut doua parti distincte, prima foarte spectaculoasa, cu numeroase depasiri, iesiri in decor si dueluri roata la roata, si o a doua bazata pe tactica, in care pilotii au actionat precum niste jucatori de sah, fiind foarte atenti la “mutarile” adversarilor. Pentru prima data in acest an, campionul mondial en-titre nu s-a aflat in prim-plan, nici in calificari, nici in cursa. Sambata, Vettel a coborat in premiera de pe prima linie a grilei, fiind mai lent decat coechipierul sau Mark Webber, locul 1 la start, si decat Lewis Hamilton. Pilotii Ferrari, Fernando Alonso si Felipe Massa, s-au clasat pe locurile 4, respectiv 5, urmati de Nico Rosberg (Mercedes) si Jenson Button (McLaren). Duminica, Webber a dovedit din nou ca nu se simte confortabil in “pole position” si a fost depasit dupa start de Hamilton, in timp ce Alonso a trecut de Vettel. Acesta din urma si-a recapatat pozitia a treia, profitand in turul doi de o greseala a spaniolului, insa dupa alte sase tururi, cei doi au facut din nou rocada. Apoi, tridentul Hamilton-Webber-Alonso s-a distantat de pluton si si-a disputat locurile pe podium. Webber a revenit la conducere dupa prima intrare la boxe, dar la urmatoarea trecere pe la standuri a retrogradat pe trei, cedand locul intai lui Hamilton. Alonso a intrat la mijloc, pandind un moment favorabil precum cel de acum doua saptamani, cand a speculat o eroare a echipei Red Bull pentru a castiga la Silverstone. Ierarhia finala a stat sub semnul intrebarii pana spre final, deoarece pilotii au preferat sa ruleze cat pot de mult cu pneuri soft, lasand cauciucurile “medii”, mai lente, doar pentru cateva tururi. Primul care a “cedat” a fost Hamilton si a intrat la boxe in turul 52/60, cand avea un avans de doua secunde fata de Alonso. Spaniolul s-a gandit ca mai poate stoarce timpi buni din “softurile” sale si a mai tras doua tururi, dar nu a reusit sa treaca in fata lui Hamilton. La fel a gandit si Webber, care a mai zabovit alte doua tururi pe pista inainte de a recurge la “medii”, insa nici el nu a reusit nimic notabil si a ramas pe locul 3. Astfel, Hamilton, care s-a impus si in China, a devenit primul pilot ce obtine doua victorii in acest sezon, cu exceptia lui Vettel, de sase ori castigator in 2011. Totusi, bucuria McLaren nu a fost deplina, deoarece Jenson Button a fost nevoit sa abandoneze in turul 36 din cauza unor probleme mecanice. El era pe pozitia a sasea in acel moment. Sebastian Vettel a avut propriul sau “razboi” in aceasta cursa, unul departe insa de podium, desi evolua chiar in fata propriilor suporteri. Obisnuit cu evolutiile solitare din pozitia de lider, germanul a trecut acum la munca de jos si a fost obligat sa lupte din greu pentru un loc cat mai bun. Campionul mondial si-a rasucit monopostul pe pista si a ajuns pe 7 la un moment dat, dar a recuperat doua pozitii, ajungand in spatele lui Felipe Massa, de care nu a trecut decat in ultimul tur. Atunci, ambii piloti au intrat la boxe pentru schimbul soft/medii, iar mecanicii Ferrari l-au intarziat pe brazilian si i-au oferit lui Vettel un nesperat loc 4. Insa germanul a incheiat cursa la aproape 50 de secunde de invingator, o situatie nemaiintalnita in acest an. Adrian Sutil (Force India) a ocupat locul sase, fiind ultimul pilot care a terminat in acelasi tur cu invingatorul. Componentii echipei Mercedes au obtinut pozitiile 7 si 8, cu Nico Rosberg din nou in fata coechipierului sau Michael Schumacher. Kamui Kobayashi (Sauber) si Vitali Petrov (Lotus Renault) s-au clasat in aceasta ordine pe ultimele doua locuri care aduc puncte in clasament. In ciuda unor evolutii mediocre, avantajul covarsitor pe care Vettel si Red Bull il au in clasamentele generale ii scuteste inca de emotii. La piloti, germanul (216 puncte) are 77 de puncte in fata lui Webber (139). Hamilton a urcat pe trei, cu 134 de puncte, scotandu-l pe Alonso (130) in afara podiumului.
La constructori, Red Bull a acumulat 355 de puncte, mai mult cu 112 puncte decat McLaren-Mercedes (243), in timp ce Ferrari este pe locul trei, cu 192 de puncte.
Etapa a XI-a a sezonului, Marele Premiu de Formula 1 al Ungariei va avea loc la finalul saptamanii pe circuitul Hungaroring