Potrivit unei hotarari a consilierilor locali ploiesteni, care a fost aprobata in anul 2009, terenurile aferente blocurilor de locuinte, care au destinatia de spatiu verde, trebuie sa fie intretinute de catre asociatiile de proprietari, in parteneriat cu municipalitatea ploiesteana. HCL 123/2009 a fost aprobata tinand cont de faptul ca reprezentantii asociatiilor de proprietari nu se implica in gospodarirea spatiilor si, potrivit reglementarilor la care ne referim, acestia au obligatia de a incheia cu SC Servicii de Gospodarire Urbana Ploiesti procese verbale cu privire la delimitarea zonelor respective si trecerea acestora in intretinerea asociatiilor de proprietari ploiestene, pastrandu-le, in continuare, regimul de spatii verzi publice. Ca urmare, acestea nu trebuie folosite in scop privat, fiind interzisa folosirea lor si in scop comercial, obligatiile asociatiilor de proprietari constand si in intretinerea respectivelor spatii verzi, in sensul ingrijirii vegetatiei, astfel incat aceasta sa nu se usuce, in salubrizarea spatiilor verzi, precum si in realizarea altor lucrari de intretinere, precum cosit, tuns gard viu etc.
Reprezentantii asociatiilor de proprietari primesc o mana de ajutor si din partea institutiei amintite. Aceasta asigura salubrizarea periodica a spatiilor verzi aferente blocurilor de locuinte, completarea cu material dendro-floricol ori de cate ori este necesar, precum si lucrari de intretinere a vegetatiei – tuns gard viu, cosit, toaletare/ doborare arbori, tratamente fito-sanitare pentru indepartarea daunatorilor.
Chiar si asa, nu multi sunt membrii asociatiilor de proprietari din Ploiesti care au incheiat cu SGU conventii privind intretinerea spatiului verde. In prezent, in evidentele institutiei sunt inregistrate aproximativ 450 de conventii si au fost intocmite doar noua procese verbale de predare-primire a spatiului verde aferent blocurilor de locuinte, desi, in Ploiesti, sunt aproximativ 2050 de blocuri.
Anemary GRIGORE














