Consiliul Judetean Prahova, in calitate de promotor al celor trei mari proiecte de crestere a atractivitatii turistice pentru zonele mai putin cunoscute din teritoriu, comparativ cu Valea Prahovei sau cu Valea Teleajenului, a lansat, ieri, la pachet, „Drumul Vinului” si „Drumul Fructelor”, dupa ce, in urma cu trei saptamani, a fost lansat si „Drumul Voievozilor”.

Marti, au fost semnate, la Ministerul Dezvoltarii Regionale si Turismului, contractele de finantare a celor doua proiecte de promovare turistica lansate ieri. „In 2020, aceste proiecte vor fi proiecte de top ale Romaniei si ale Prahovei, precum si, probabil, ale viitoarei regiuni din care va face parte si judetul nostru”, a declarat, ieri, presedintele Consiliului Judetean Prahova, Mircea Cosma.
Daca, in cazul primului proiect lansat – „Drumul Voievozilor” – titular de proiect este comuna Filipestii de Padure, in cazul celorlalte doua, doar „Drumul Fructelor” are drept titular Consiliul Judetean Prahova (sediul principal fiind in comuna Drajna), in timp ce pentru „Drumul Vinului”, a fost aleasa comuna Valea Calugareasca.
Toate cele trei mari proiecte de promovare a potentialului turistic sunt finantate prin Programul Operational Regional Axa Prioritara 5, Domeniul de Interventie 5.3 – Dezvoltarea potentialului turistic si crearea infrastructurii in scopul cresterii atractivitatii Romaniei ca destinatie turistica. Cel mai valoros proiect – care implica peste un milion de lei – este „Drumul Voievozilor”, urmat de „Drumul Vinului” (cu 999.817 lei) si „Drumul Fructelor” (cu o valoare totala de 967.993 de lei).
Promovarea turistica a judetului Prahova nu se va opri la aceste proiecte deja lansate. Este in pregatire „Drumul Sarii”, cel mai vechi si cu conotatii care se pierd in istoria daco-romana. Anuntul a fost facut, tot ieri, de catre directorul Muzeului de Istorie si Arheologie Prahova, Lia Maria Voicu, care a declarat ca drumul sarii era legatura cu Roma, pentru ca romanii erau foarte interesati de sarea existenta pe aceste taramuri.
Obiectivele specifice ale proiectelor deja contractate sunt realizarea de materiale promotionale a zonelor strabatute de „Drumul Fructelor”, de „Drumul Voievozilor” si de „Drumul Vinului” si de promovare a celor trei branduri in Romania si in strainatate, inclusiv prin materiale video, care vor fi difuzate pe plan national si international.
V.STOICA