Pe o strada din buricul Ploiestiului troneaza… 14 gropi
Performanta economiei unei tari si, respectiv, standardul de viata al locuitorilor sai sunt reliefate si in functie de…lungimea autostrazilor. In cazul Romaniei, aceasta zestre a crescut, in anul trecut fata de 2009, cu doar 11 kilometri (de la 321 km la 332 km)! Situatia este la fel de jalnica si in cazul celorlalte categorii de drumuri, potrivit datelor Institutului National de Statistica. Spre exemplu, din totalul celor 16.552 km de drumuri nationale ale tarii, doar 6.188 km (37,4 la suta) figureaza in categoria drumurilor europene. Faptul ca dintre toate ministerele lui Emil Boc cel al Transporturilor sta cel mai slab in privinta absorbtiei fondurilor europene se reflecta si in cazul drumurilor modernizate. Astfel, in 2010 fata de 2009, lungimea drumurilor nationale modernizate a crescut doar cu 132 km, cea a drumurilor judetene cu 950 km, iar cea a drumurilor comunale cu 242 km. Cat priveste sumele alocate, anual, acestor lucrari, numai Dumnezeu stie! Probabil, actualii guvernanti vor avea ei grija sa ne anunte la inceputul anului urmator, ca doar vin alegerile!
Cum era si de asteptat, situatia este cat se poate de trista si in Prahova. Potrivit Directiei Judetene de Statistica, starea drumurilor nationale modernizate care traverseaza judetul nostru (in lungime de 293 km) este neschimbata din 2004. Sa se fi conservat oare atat de bine incat acestea sa nu mai necesite niciun fel de lucrari? Cat priveste strazile, din totalul celor 1.344 km au fost modernizati, din 2004 incoace, doar 146 km. Asa ca restul strazilor din orasele prahovene care arata ca dupa razboi, din cauza gropilor, mai au de asteptat. Intre acestea se numara, de pilda, si Str. Barbu St. Delavrancea, situata chiar in buricul Ploiestiului si pe care, pe lungimea celor doar cateva sute de metri ai sai, am numarat 14 gropi!(vezi imaginea alaturata). Apropo, domnule primar Andrei Volosevici, cand ati trecut, ultima data, pe aceasta strada?
D. CONSTANTIN