Circulatia rutiera in municipiul Ploiesti nu a fost deloc usoara in 2010, avand in vedere ca se desfasoara pe o retea de drumuri depasita si intortocheata. Provocarile rutiere in municipiul Ploiesti sunt extrem de complexe, deoarece orasul are 894 de strazi, ce insumeaza 324 de kilometri, iar dintre acestea doar 138 sunt modernizate. Zilnic, numai din afara Ploiestiului intra in municipiu aproximativ 8000 de autovehicule, la care se adauga cele detinute de ploiesteni. Reteaua depasita a infrastructurii si conditiile precare ale carosabilului pe multe dintre strazi nu au oprit, insa, pe cateva mii de soferi sa nu incalce regulile rutiere si chiar pe cele penale. Totusi, comparativ cu alte municipii, politistii de la Biroul Rutier din cadrul Politiei Municipiului Ploiesti ne-au precizat ca numarul accidentelor si al infractiunilor la regimul circulatiei inregistrat in Ploiesti este mult mai mic. Totusi, in urma a peste 300 de actiuni de control in trafic, desfasurate anul trecut in oras, politistii rutieri au aplicat peste 21.000 de sanctiuni contraventionale, dintre care 3.800 pentru nerespectarea vitezei maxime admise in localitate, cu mentiunea ca s-au „evidentiat” si 51 de soferi care au atins aproape 100 de km/h in localitate. Aproape 800 de certificate de inmatriculare si 1754 de permise au fost retinute pentru diverse infractiuni si abateri. Politistii rutieri ploiesteni au constatat 667 de infractiuni, iar in urma a trei dintre cazuri s-au efectuat si 3 arestari, cum a fost si mediatizatul caz din septembrie 2010, al cantaretului de hip-hop care, conducand baut, a ucis o femeie.
In ceea ce priveste accidentele, pe raza municipiului s-au petrecut, in 2010, 74 de accidente grave, care s-au soldat cu 7 morti si 70 de raniti grav. „Trebuie sa precizez ca principalele cauze ale producerii acestor accidente au fost traversarea neregulamentara a strazii si neacordarea prioritatii de trecere a pietonilor, intr-un procent de 47,7%. Urmeaza, in categoria cauzelor, viteza neadaptata la conditiile de drum, intr-un procent de 18%. Conducerea sub influenta alcoolului nu se numara, din fericire, printre principalele cauze ale producerii de accidente. Mai degraba, o cauza importanta o constituie neatentia”, ne-a declarat inspectorul Daniel Ene, seful Biroului Rutier Ploiesti.
Acesta ne-a spus ca anul trecut nu au existat zone (strazi, intersectii) in care sa se inregistreze, cu prioritate, accidente. „Am avut, de exemplu, accidente mortale pe strazi precum Republicii-Cablul Romanesc, Cameliei, Emil Zola, Vega, sau pe pasarela de la Gara de Sud. Sunt zone in care nu avusesem niciodata probleme”, a mai adaugat interlocutorul nostru.
De la interlocutorul nostru am mai retinut ca si traficul intens de pe principalele artere ale Ploiestiului, precum Bulevardul Independentei, Republicii, Soseaua Vestului si strada Grigore Cantacuzino favorizeaza producerea unor accidente, mai ales ca dimensiunile parcului auto se afla in continua crestere.
Alex POLICALA