Anul trecut a fost pentru politistii de la Transporturi destul de incarcat in evenimente. Lucratorii Serviciului Judetean de Politie Transporturi Prahova au desfasurat activitati complexe pentru combaterea infractionalitatii axandu-se in special pe patru domenii: furturile de la calatori produse in trenuri sau in gari; infractiunile cu violenta (talharii); furtul de marfa din vagoanele CFR si furturile din infrastructura CFR.
“In ceea ce priveste primele doua categorii de infractiuni am constatat o scadere cu 20% a acestora, fata de 2009, 4 persoane fiind retinute sau arestate pentru fapte de talharie si furt de la calatori. De asemenea, in ceea ce priveste furturile de marfa din vagoane, si numarul acestora a scazut, poate si din cauza faptului ca nu se mai transporta marfa pe caile ferate. O mare problema cu care ne confruntam insa o constituie furturile din infrastructura, unde s-a inregistrat o crestere cu 150%, fata de anul 2009. Avem peste 100 de cazuri de furturi de materiale din sistemul feroviar. Peste 25 de persoane au fost cercetate pentru astfel de fapte, dintre care 3 au fost arestate. Aceste persoane fura bobine, segmente de cale ferata, piulite, buloane, placi de prindere, saboti de frana, cabluri metalice, relee, funii de cupru, in general tot ceea ce este din metal, pentru ca asemenea obiecte pot fi duse la centrele de valorificare a fierului vechi. In aproape 20% dintre cazuri, hotii s-au dovedit a fi angajati sau fosti angajati CFR, care stiu din experienta sa demonteze rapid aceste componente. Mai sunt si familii de romi care sustrag elemente din infrastructura, mai ales pe liniile neutilizate si pe care nu se mai asigura paza”, ne-a precizat comisarul Madalin Stroe din cadrul S.J.P.T. Prahova .
Politistii de la Transporturi ne-au spus ca aceste furturi sunt favorizate atat de lipsa sistemelor de paza in infrastructura feroviara , deoarece compania CFR a renuntat, anul trecut, la conventiile avute cu firmele de paza si la sistemele de monitorizare video instalate, cat si de reducerile repetate ale personalului.
Desi este un judet traversat de 2 noduri feroviare importante si un tronson pan-european de cale ferata, politistii recunosc ca au efective reduse in lupta cu infractorii. “Avem aproape 60 de angajati, organizati in 12 posturi de Politie, si doar un autoturism. Per total, am avut peste 600 de dosare solutionate anul trecut, ceea ce inseamna ca la nivel de tara am inregistrat printre cele mai bune rezultate”, ne-a declarat comisarul-sef Petre Osiceanu, seful S.J.P.T. Prahova.
Serviciul Judetean de Politie Transporturi Prahova se subordoneaza direct Sectiei Regionale de Politie Transporturi Bucuresti, structura aflata in componenta Inspectoratului General al Politiei Romane.
Alex POLICALA