Ministrul Finantelor, Gheorghe Ialomitianu, a declarat ca i-a cerut ministrului Transporturilor, Anca Boagiu, sa deblocheze proiectul privind constructia autostrazii Comarnic-Brasov. “Mi-as dori sa avem autostrada si i-am cerut ministrului Transporturilor sa deblocheze proiectul Comarnic-Brasov si din partea ministrului de Finante are tot sprijinul”, a spus Ialomitianu. Consortiul Vinci (Franta) – Aktor (Grecia) a anuntat in luna aprilie 2010 ca a renuntat, prin denuntarea unilaterala, la contractul de constructie in concesiune, in valoare de 1,5 miliarde de euro, a tronsonului de autostrada Comarnic-Brasov.
Potrivit grupului Ellaktor, din care face parte compania de constructii Aktor, contractul a fost anulat deoarece statul roman nu a acceptat anumite clauze, situatie care a condus la imposibilitatea de a obtine finantare. Tronsonul de autostrada avea ca termen de realizare anul 2014. Dupa finalizarea lucrarilor, statul roman ar fi platit in 26 de ani, in total 4,8 miliarde de euro. Grupul francez Vinci trebuia sa construiasca tronsonul de autostrada inca din 2005, dar autoritatile de la acea vreme au reziliat contractul pentru ca modul de atribuire contravenea normelor aplicate in Uniunea Europeana. Social-democratul Titus Corlatean a declarat saptamana trecuta ca opozitia Frantei si Germaniei privind admiterea Romaniei in spatiul Schengen a fost determinata de nivelul de coruptie, dar si de “cereri de spaga”, exemplificand cu tronsonul de autostrada Brasov-Comarnic. Presedintia a transmis ulterior un comunicat in care se spune ca declaratii precum cea a presedintelui Comisiei de politica externa din Senat sunt folosite in argumentatia pentru amanarea aderarii la Schengen, mentionand ca afirmatiile sunt neargumentate, iresponsabile si contrare interesului national.