In septembrie, inmatricularile de masini noi in tara au crescut pentru prima oara in acest an, comparativ cu luna similara din 2009, insa dupa noua luni, piata e cu 30% sub nivelul de anul trecut, arata datele DRPCIV. Luna trecuta vanzarile unor marci precum Nissan sau Seat au crescut cu peste 100%, iar la Opel, Chevrolet si Peugeot, cu peste 60%. Totusi, luna trecuta s-au inmatriculat sub 7.000 de masini noi, de trei ori mai putin decat nivelul mediu lunar dinaintea crizei.
Astfel, in tara s-au inmatriculat luna trecuta 6.860 de masini noi, cu 1% peste nivelul din luna a noua a anului trecut. Dacia a inregistrat o scadere de 9%, insa a ramas detasat pe locul intai la cota de piata, in timp ce Renault si-a vazut inmatricularile urcand cu 10%. Marcile cu cea mai mare ascensiune au fost: Seat (+146%), Nissan (+122%), Opel (+85%) si Peugeot (+69%). Dintre marcile de volum, Toyota (-31%) si Fiat (-28%) au inregistrat cele mai mari scaderi.
Pentru intervalul ianuarie-septembrie, piata este insa pe minus, dupa ce primele luni ale anului au fost dezastruoase, cu scaderi de 80-90%. Intre ianuarie si septembrie s-au inscris in circulatie circa 62.300 de masini noi, scadere de 29,7% fata de intervalul similar al anului trecut.
Iata topul marcilor in functie de numarul de masini inmatriculate si variatia fata de 2009:
Dacia – 20.314 (-27%), Skoda – 5.418 (-20%), Volkswagen – 5.384 (-29%), Renault – 5.301 (-25%), Opel – 4.268 (-10%), Ford – 3.592 (-29%), Chevrolet – 3.242 (+12%), Toyota – 1.649 (-38%), Fiat – 1.514 (-58%), Hyundai – 1.394 (-64%).
Inmatricularile de masini second-hand au fost in septembrie de aproape trei ori mai numeroase decat cele de masini noi. Astfel, s-au inscris in circulatie aproximativ 17.800 de automobile, dintre care mai mult de jumatate au fost Volkswagen si Ford.